Hej!
Jag skulle verkligen behöva hjälp med hur jag skall gå tillväga för att laga vår trapp.
Det är en gammal trapp där stegen har glidit ur vagnstycket. Trappen går i ett U, och det är i den mittersta delen på ytterkant de släppt. Steg 5,6,7 är värst, dom stegen gungar lite när man går på dem.
Jag har funderat på om man kanske kan skruva några fästen på vagnsycket och in på "mittenstolpen" och sedan försöka dra i hop med hjälp av en vajer.
Skulle vara väldigt tacksam om någon visste hur man går tillväga.
Mvh / Johan
Bifogar några bilder på problemet.
Jag skulle verkligen behöva hjälp med hur jag skall gå tillväga för att laga vår trapp.
Det är en gammal trapp där stegen har glidit ur vagnstycket. Trappen går i ett U, och det är i den mittersta delen på ytterkant de släppt. Steg 5,6,7 är värst, dom stegen gungar lite när man går på dem.
Jag har funderat på om man kanske kan skruva några fästen på vagnsycket och in på "mittenstolpen" och sedan försöka dra i hop med hjälp av en vajer.
Skulle vara väldigt tacksam om någon visste hur man går tillväga.
Mvh / Johan
Bifogar några bilder på problemet.
Jag menade om du strävade på utsidan av trappan mot väggen på andra sidan i trapphuset? Lite svårt att se på bilderna, men jag fick för mig att det kanske kunde gå. Annars ring en trappsnickarfirma och fråga om tips, borde ju gå som ROT?
Klicka här för att svara