Hej.

Vi håller på att planera stilen invändigt till vårat nya hus.

Utvändigt kommer vi ha stående spårpanel, foderbildande salning och inga knutar, alltså modern stil. Vi kommer däremot måla huset i en mörkare grön kulör som går bra ihop med omgivningen och ger värme åt de annars ganska raka linjerna.

Vi har däremot svårt att välja hur vi vill ha foder, salning lister mm invändigt. Vi är sugna på gipssalning i fönster och inga taklister men köra på med lite mönster på golvlist och dörrfoder då vi tycker att de plana är lite tråkiga. Är det "okej" eller blir det potatismos att blanda de olika stilarna?

Hur har ni andra valt? Någon har kanske lite tips eller bilder att dela?

Om du tar dej tid och är noggrann med montaget kan du ju köra helt utan lister och foder innomhus

R Robiban skrev:
Hej.

Vi håller på att planera stilen invändigt till vårat nya hus.

Utvändigt kommer vi ha stående spårpanel, foderbildande salning och inga knutar, alltså modern stil. Vi kommer däremot måla huset i en mörkare grön kulör som går bra ihop med omgivningen och ger värme åt de annars ganska raka linjerna.

Vi har däremot svårt att välja hur vi vill ha foder, salning lister mm invändigt. Vi är sugna på gipssalning i fönster och inga taklister men köra på med lite mönster på golvlist och dörrfoder då vi tycker att de plana är lite tråkiga. Är det "okej" eller blir det potatismos att blanda de olika stilarna?

Hur har ni andra valt? Någon har kanske lite tips eller bilder att dela?
Godkväll, definitivt utan taklister, troligen bör man ha golvlister för rörelse månen på golv materialet, men inte mönster på listerna, det blir potatismos av det hela som ni säger, kan man tekniskt lösa golv utanpå lister så vore det perfekt i ett modernt hus, trots att jag är senior så föredrar jag modern stil i hus, kakelugnar mm är inte min grej, finska Tulikivi har häftiga täljstens kaminer i modern stil, blanda inte stilar, men alla rätt i sitt tycke angående det estetiska i ett hus och allt annat med, gå på många hus visningar ni kan för att se hur det ser ut i verkligheten

First of all, there's no accounting for taste. Secondly, it's your home, and you have to feel good in it. Thirdly, if someone doesn't like something about your home, they should read again the first and the second. We now have a flood of designers and TV shows about house and apartment conversions. And most of them are unfit for living. Generally, there's no storage space. No thought for children or pets. As if everyone were rich, single people who could afford to hire several people to clean and polish those glass balustrades, high-gloss furniture fronts, and huge glass walls.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Att fråga främlingar om råd hur du skall inreda ditt hus där du skall bo kan inte sluta lyckligt.
Din smak i ditt hus. Min smak i mitt hus.

Det blir väldigt opraktiskt utan golvlister samt att det kan knappast skada med åtminstone något som bryter mot det kala. Hoppsan. Där slank det ur mig ett råd likväl😁.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Att fråga främlingar om råd hur du skall inreda ditt hus där du skall bo kan inte sluta lyckligt.
Din smak i ditt hus. Min smak i mitt hus.

Det blir väldigt opraktiskt utan golvlister samt att det kan knappast skada med åtminstone något som bryter mot det kala. Hoppsan. Där slank det ur mig ett råd likväl😁.
Så att hämta inspiration från andra är inget för dig med andra ord.
Själv är jag tvärtom, hämtar gärna idéer och lösningar från t ex Pinterest.

G Ganescha skrev:
Så att hämta inspiration från andra är inget för dig med andra ord.
Själv är jag tvärtom, hämtar gärna idéer och lösningar från t ex Pinterest.
Nja. Att främlingar, som i detta fall, ger råd till en annan främling om ett hus de aldrig sett, har jag svårt att se något positivt i. Lika omöjligt är det att tala om för en främling hur en vacker flicka skall se ut.
Smaken är som baken.

Intet Intet skrev:
Nja. Att främlingar, som i detta fall, ger råd till en annan främling om ett hus de aldrig sett, har jag svårt att se något positivt i. Lika omöjligt är det att tala om för en främling hur en vacker flicka skall se ut.
Smaken är som baken.
Han vill ju bara ha input om sina tankar och bilder på om någon redan har gjort som han tänkt. Hämta inspiration helt enkelt. Samma sak som att kolla på ett inredningsprogram eller en app som jag nämnde.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.