Hej!

Har grävt en stenkista att släppa dagvatten till, vill ha ett sandfång men hittar inget lämpligt, vill inte köpa en 3 meters dräneringsbrunn och kapa. Vad ska jag leta efter?

Sån duk man lägger under vägar där det är blött.
Kommer bara inte på vad det heter just nu....

? Hur menar du då? Jag tänker någon form sv brunn med inlopp högst upp, utlopp lite längre ner och sen utrymme i mitten för skräp att samlas i

Jag kanske missförstod dig.
Jag tänkte mig att gräva ett hål som kläs med duken ifråga, sedan fylls hålet med sten och till sist ett lock av duk, varefter hålet täcks över.

Ahh, nej stenkistan (plastbackar) är klar, men innan vattnet kommer in i den vill jag ha ett sandfång. Som inte kostar skjortan

Åk/ring till närmaste markentreprenör och fråga om dom har spillbitar av ståndarrör eller vägtrumma 400 - 600 mm. Fråga om lock också. En spillbit på 1,5 -2 m borde funka och inte kosta mer än en tårta.

Annars skulle nog en vanlig blå tunna funka. Lite vek i materialet dock så man får nog vara riktigt försiktig när man återfyller och packar.

Stickan56
Går det att göra enklare än en dräneringsbrunn? Det låter som som du redan satsat på seriös utrustning så varför inte fortsätta med det.

MVH Stickan

Stickan56 skrev:
Går det att göra enklare än en dräneringsbrunn? Det låter som som du redan satsat på seriös utrustning så varför inte fortsätta med det.

MVH Stickan
Suck, nej antagligen inte... :) får väl bli en dränbrunn från byggmax... (billigast) eller en tur till någon entreprenör som jag fick tips om.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.