Hej,
Vi har en termostat inne till bergvärmen, som vi nu har fått plocka ner när vi renoverat. Efter detta är jag osäker på om inställningarna står rätt. Jag hade nämligen valt att ha 20C vilket jag vanligen brukar frysa till, men det gör jag inte nu och en vanlig termometer visar 22.. så funderar på om nåt har blivit fel. Kan ni se något på inställningarna. Avd det innebär. Försöker ju spara el nu när det är så dyrt.
Vi har en termostat inne till bergvärmen, som vi nu har fått plocka ner när vi renoverat. Efter detta är jag osäker på om inställningarna står rätt. Jag hade nämligen valt att ha 20C vilket jag vanligen brukar frysa till, men det gör jag inte nu och en vanlig termometer visar 22.. så funderar på om nåt har blivit fel. Kan ni se något på inställningarna. Avd det innebär. Försöker ju spara el nu när det är så dyrt.
Nja alltså. Den har suttit där hela tiden och jag känner nu att temperaturen ev inte stämmer med vad jag har valt hmm. Att det är skillnad. Tänker om att den var urkopplad har nollat eller bytt något ..E etompau skrev:
Idag kolla jag igen. Skärmen visE 19.8 men mätaren på bänken visar 22 och mätaren i annat rum visar 22.2.. och sk värmen känns som minst 22..A Alwaysandforever2012 skrev:Hej,
Det är inte bara att skärmens 20 är samma som andras 22. Utan det är nåt som inte stämmer..någon som vet vad solen mm betyder ? Om de är fel markerade
Det spelar inte så stor roll om innegivaren visar lite för varmt eller kallt, så länge systemet ger den värme som du vill ha. T ex är vår BVP inställd på att uppnå 23 grader vilket den i verkligheten inte gör utan med den inställningen har huset 21,5-22,0 grader.A Alwaysandforever2012 skrev:
Ja jo,men poängen är ju att den inte stämmer som tidigare. Därför är jag ju rädd att den är kopplad fel och kanske går på utomhusgivaren istället eller nåt annat med alla inställningar. För om jag förut haft låt säga 20 på givaren och det visat 20 i huset men nu har jag 20 på givaren med visar 22 i huset. Så känns det som när inte stämmer.D datja skrev:
Klicka här för att svara