Hej,
Senaste 3-4 åren har vårt pilträds rötter rest sig betydligt från jorden och en stor ligger nu helt synlig ovan jord vilket medför att tex robotklipparen fastnar.
Kan man göra nåt? Bör vi såga ner trädet?
Senaste 3-4 åren har vårt pilträds rötter rest sig betydligt från jorden och en stor ligger nu helt synlig ovan jord vilket medför att tex robotklipparen fastnar.
Kan man göra nåt? Bör vi såga ner trädet?
Först måste trädet ges en rimlig chans att själv ta bort sina rötter. Gör det inte det är det fritt fram för dig att ta fram sågen.
Annars är toppdressning och frön en fredligare väg att gå om man är sån.
Annars är toppdressning och frön en fredligare väg att gå om man är sån.
Ca 1 år senare efter att jag slängt på lite toppdress och frön. Ser inte så roligt ut i gräsmattan.
Kan jag kapa dessa två stora rötter som sticker upp, eller dör trädet då?
Kan jag kapa dessa två stora rötter som sticker upp, eller dör trädet då?
Klicka här för att svara



