Paul-Staffanstorp
Mattan lossnar med all sannolikhet ganska lätt om ni har gips bakom och sen är det bara att riva bort gipsen och fräscha upp under för att sen bygga upp med nya skivor på väggarna... :)

Paul-Staffanstorp skrev:
Mattan lossnar med all sannolikhet ganska lätt om ni har gips bakom och sen är det bara att riva bort gipsen och fräscha upp under för att sen bygga upp med nya skivor på väggarna... :)[/QUO

Yes. Ska man stoppa gips på golvet också sen då eller ska man köra direkt på det som är under?

Vad ska man ha för tjocklek på gipset tycker ni?

Paul-Staffanstorp
Vanlig 13mm gips borde väl fungera men jag är inte så insatt i det här med plastmatta och konstruktionskrav.

Golvet finns väl ingen anledning att lägga gips.
Antingen är där ok fall eller också får det ju spacklas upp ett fall.

Det här åligger ju den som ska sätta plastmattan så det blir rätt, så jag hoppas du hittar en sådan som vet vad han sysslar med.

Sen tänkte jag det hära med att stänga vatten och allt där till.. Är det bara stänga av tömma ledningen, plugga och sen slå på igen ? Hur gör ni sånt ?

Verkar inte ha några ventiler på rören i badrummet iaf. Är inte i huset nu kan inte kolla, men man borde ju kunna stänga av vid mätarn där någonstanns eller i värsta fall gå från utsidan och ta huvudventilen

Har man inte stenkoll på vad man gör gällande rören ska man nog kalla in en röris. Kan bli väldigt, väldigt dyrt annars om det slutar med vattenskada.// Rörmokarn

Har ni inga ballofixer separat för badrummet så får ni stäng av den stammen nere i källaren kapa röret och sätta på ballofixer.

edit: Men nu ser jag att du vill kapa och plugga. En pluggning räknas som dold skarv får mao inte byggas in i vägg. Läs genom Säkert vatten om du ska göra det själv, tyvärr är det mesta i säkert vatten idioti, men följer man inte de reglerna så finns det risk att inte få ut några pengar den dagen olyckan sker.

Visst räknades en badrums matta även som tätskikt? Nej jag ska inte plugga rören för all framtid.. Bara sätta en plugg medans vi renoverar toan

Hur är det. Måste man ha gips bakom matta eller får man ha direkt på plywood? Nej kan inte läsa just nu sitter i telefon i huset ingen tillgång till dator

Läsa gvk

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.