Jag har ett lättbetonghus från 1969 som har panel över o under fönstrena. Panelen behöver bytas och det har suttit oskyddad isolering under. Och det har ej funnits luftspalt innan.
Hur gör jag nu? Sätter isolering igen, sen vindpapp, sen någon luftspalt innan panelen?
Det får inte bygga för mycket för att passa med putsen.
 
  • Mörkbetsat trästaket med slitage och avskalad färg på vissa plankor, monterat vertikalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fasaddel med exponerad isolering och synlig rötskada på bjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett pågående fasadrenoveringsarbete på hus med synliga träreglar och avlägsnat ytterlager ovanför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.