1 145 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hjälp med motor!
plattan på mickron har slutat att snurra och jag tror motorn lagt av helt öppna den och hittade inte något allvaligt fel, så jag undrar finns det någon sån motor att sälja här i sverige och vad kostar den här?
hittade en sån på ebay
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220686115640&fromMakeTrack=true
är det billigas att köpa en här än att köpa i sverige?
hittade en sån på ebay
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220686115640&fromMakeTrack=true
är det billigas att köpa en här än att köpa i sverige?
Vad du än gör så tänk på att alla genomföringar mellan "inne i ugnen" och utsidan MÅSTE vara "radiotäta" för mikrovågorna, annars är risken att folk som är i närheten av mikron i värsta fall dör när den är igång...
Jag skulle ärligt talat nog inte våga meka med just snurran...
(Bonus-åsikt du inte bett om: köp en ugn utan roterande platta, den där plattan snurrar bara för att ugntillverkaren inte orkat fixa så att mojängen som skickar ut mikrovågorna rör sig)
Jag skulle ärligt talat nog inte våga meka med just snurran...
(Bonus-åsikt du inte bett om: köp en ugn utan roterande platta, den där plattan snurrar bara för att ugntillverkaren inte orkat fixa så att mojängen som skickar ut mikrovågorna rör sig)
Har du testat motorn? borde gå att koppla på lite ström med rätt spänning och se vad som händer. Om den skulle fungera så har du något annat fel. återmonterar du sedan skalet på samma sätt som tillverkaren sen gjorde från fabrik så borde det bli helt ok.
nu går han som den ska igen? fattar inte vad som krånglar med den. sätte ihop den som på fabriken igen, och drog igån den och då snurrade inte plattan sen jag jag tvunken att tina något och då gick den som den skulle igen. får se om den går 3 år till nu då?
jag skulle kunna prova att koppla på motorn direckt i väggutaget då skulle man se om den snurrade va?
jag skulle kunna prova att koppla på motorn direckt i väggutaget då skulle man se om den snurrade va?
Klicka här för att svara