hej
Vi har köpt lampor och vi skulle korta sladden. Bara att skruva loss.. trodde vi.
På lamphållaren/sockeln finns inga skruvar. Allt är i plast. Finns det någon som vet var vi ska trycka/bända för att få ut sladden (och sedan få in sladden igen)?
Vi har köpt lampor och vi skulle korta sladden. Bara att skruva loss.. trodde vi.
På lamphållaren/sockeln finns inga skruvar. Allt är i plast. Finns det någon som vet var vi ska trycka/bända för att få ut sladden (och sedan få in sladden igen)?
I det lilla avlånga hålet trycker du en liten mejsel , det fjädrar där som låser ledningen
ta det lite försiktigt inte trycka för hårt då kan fjädrarna bli deformerade , när du sätter tillbaka så kanske du måste göra som tidigare med mejsel , det är en mångtrådig ledning som bockar sig
och se till att det inte sticker ut några småbitar av ledningen
ta det lite försiktigt inte trycka för hårt då kan fjädrarna bli deformerade , när du sätter tillbaka så kanske du måste göra som tidigare med mejsel , det är en mångtrådig ledning som bockar sig
och se till att det inte sticker ut några småbitar av ledningen
Tack @Liteavvarje!
Det gjorde susen. Vi var där och rotade tidigare men lyckades inte. När man inte vet så vågar man inte trycka så hårt. Nu har vi lärt oss något nytt och lamporna hänger i rätt längd!
Tack!
Det gjorde susen. Vi var där och rotade tidigare men lyckades inte. När man inte vet så vågar man inte trycka så hårt. Nu har vi lärt oss något nytt och lamporna hänger i rätt längd!
Tack!
L Liteavvarje skrev:I det lilla avlånga hålet trycker du en liten mejsel , det fjädrar där som låser ledningen
ta det lite försiktigt inte trycka för hårt då kan fjädrarna bli deformerade , när du sätter tillbaka så kanske du måste göra som tidigare med mejsel , det är en mångtrådig ledning som bockar sig
och se till att det inte sticker ut några småbitar av ledningen
Klicka här för att svara


