3 349 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hjälp med konstruktion. Byggnadsingenjör.
Hej,
Jag har mer eller mindre ritat klart de grundläggande bygglovsritningarna på mitt kommande hus.
Det är av typen nyfunkis med pulpettak så det blir några "speciallösningar" då det inte blir vanliga takstolar på huset. På grund av det behöver jag hjälp med konstruktion av i huvudsak taket. Dimensionsring av takbalkar, upplag av dem o.s.v.
Finns det någon här som är byggnadsingenjör som kan ta sig an detta eller kan tipsa om en bra dito i Uppsalatrakten.
Jag har mer eller mindre ritat klart de grundläggande bygglovsritningarna på mitt kommande hus.
Det är av typen nyfunkis med pulpettak så det blir några "speciallösningar" då det inte blir vanliga takstolar på huset. På grund av det behöver jag hjälp med konstruktion av i huvudsak taket. Dimensionsring av takbalkar, upplag av dem o.s.v.
Finns det någon här som är byggnadsingenjör som kan ta sig an detta eller kan tipsa om en bra dito i Uppsalatrakten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför inte höra med en takstolstillverkare, till exempel http://www.takstolsfabriken.se/
Det är ett ganska normalt förfarande att man låter takstolstillverkaren göra erforderliga beräkningar för att få rätt dimensionering.
Tillägg:
Du kan nog hitta tillverkare som ligger bättre till än Nässjö.
Det är bara att googla på takstolar eller takstolsfabrik.
Det är ett ganska normalt förfarande att man låter takstolstillverkaren göra erforderliga beräkningar för att få rätt dimensionering.
Tillägg:
Du kan nog hitta tillverkare som ligger bättre till än Nässjö.
Det är bara att googla på takstolar eller takstolsfabrik.
Redigerat:
Moelven gör det gratis. Hjälpte mig med limträbalkar till k ritningen för taket.Mathsson skrev:Hej,
Klicka här för att svara