Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men hur skall du göra över väggskåpen till vänster om fläkten?
Där skall väl byggas något?
Låt detta "något" gå vidare över fläktkanalen bara, så slipper du/ni se den.
PS
OT,
men varför är det så olika färg/nyans på kakelfogen?
Det stör mig mera i alla fall.
Där skall väl byggas något?
Låt detta "något" gå vidare över fläktkanalen bara, så slipper du/ni se den.
PS
OT,
men varför är det så olika färg/nyans på kakelfogen?
Det stör mig mera i alla fall.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Eftersom där är krönlister ovanpå skåpen ska det troligen vara öppet mot taket.KnockOnWood skrev:
Där är ju inte fogat längst till höger men vem har kommit på den briljanta iden att vända kakelplattorna om ? :screwy:
Tur jag inte har den "plattsättaren" anställd kan jag säga...
Till Topic:
Detta problem uppstår tyvärr i alla fall där inte folk rådfrågar branschkunniga människor först utan "kan själv" lite för mycket.
En av de allra viktigaste sakerna vid sådana renoveringar är att utgå från ventilationen med måttkedjan på skåp etc.
En viktig fråga...är det en lgh i flerfamiljshus vilket det känns som då ventilationen går ut i väggen ?
Då är det nämligen VÄLDIGT sällan som man får ansluta fläkten till ventilationskanalen och detta innebär att ni kan dra bort slangen och sätta en tallriksventil i väggen bara och sen får ni vara nöjda med en kolfilterfläkt.
Husägare
· Västerviks kommun
· 464 inlägg
Instämmer med TuXy, vill du ha något i plåt så är det plåtslagaren och sen pulverlack som gäller. Annars får du bygga en låda i trä och gips.
Paul Staffanstorp fråga är befogad.
Är detta ditt eget hus eller är det en bostadsrätt? Är det bostadsrätt och du har grannar som dela samma ventilation får du inte koppla på så utan nöjja dig med kolfiltret.
Är det nu ditt hus så är det bara att be plåtslagaren att boka till en snygg variant av täcklåda i deras standarvita plåt. Gissar det kostar ca 1500kr tuttifrutti.
(men ja, vem kom på iden att ställa plattorna på höjden, ser juh inte klokt ut!)
Är detta ditt eget hus eller är det en bostadsrätt? Är det bostadsrätt och du har grannar som dela samma ventilation får du inte koppla på så utan nöjja dig med kolfiltret.
Är det nu ditt hus så är det bara att be plåtslagaren att boka till en snygg variant av täcklåda i deras standarvita plåt. Gissar det kostar ca 1500kr tuttifrutti.
(men ja, vem kom på iden att ställa plattorna på höjden, ser juh inte klokt ut!)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden