Hej
Vi har haft en hantverkare som renoverade vårt kök. Nu har en tid gått och jag ska sätta in köksfläkten. Hade dock missat att han inte borde ha kaklat så här långt upp, för nu sticker basen på fläkten ut 1 cm från skåpet på djupet. Så jag skulle behöva kapa detta kakel tvärs över under skåpet. Det är 1 cm djupt så då ska fläkten få plats.
Hur gör jag detta utan att det spricker eller flisar sig? Kan man göra detta med min makita-fejn..?
Tacksam för hjälp med tips… vore otrolig tråkigt om det gick sönder.
Vi har haft en hantverkare som renoverade vårt kök. Nu har en tid gått och jag ska sätta in köksfläkten. Hade dock missat att han inte borde ha kaklat så här långt upp, för nu sticker basen på fläkten ut 1 cm från skåpet på djupet. Så jag skulle behöva kapa detta kakel tvärs över under skåpet. Det är 1 cm djupt så då ska fläkten få plats.
Hur gör jag detta utan att det spricker eller flisar sig? Kan man göra detta med min makita-fejn..?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Tråkig sits. Det finns diamantblad som funkar bra att använda på kakel, ett annat alternativ är att borra flera hål med kakelborr och använda en dremel och fräsa bort plattan till önskad höjd.
Jag skulle dock överväga att kakla om översta raden med tillskurna plattor. Borde inte vara några problem att övertala plattsättaren att komma tillbaka för någon timmes jobb.
Jag skulle dock överväga att kakla om översta raden med tillskurna plattor. Borde inte vara några problem att övertala plattsättaren att komma tillbaka för någon timmes jobb.
Kalla hela vägen upp ist,M Majep skrev:Hej
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja. Otroligt trist. Har också tänkt att man kanske ska kakla om översta raden…S Småbrukaren skrev:Tråkig sits. Det finns diamantblad som funkar bra att använda på kakel, ett annat alternativ är att borra flera hål med kakelborr och använda en dremel och fräsa bort plattan till önskad höjd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden