Tjenare,
Ska slänga in tre radiatorer på övervåningen.
Ju mer jag kollar vilket material jag ska köpa, ju mer osäker blir jag, vilken djungel.

Först behöver jag koppla på T-koppling och kulventil x2 på 22mm kopparrör (press V-koppling) i pannrummet, där tänkte jag fortsätta med PEX i kattvinden.
Måtten är 1 meter upp, 10 meter på bredden och ca 3 meter ut till varje radiator, så ca 40 meter rör totalt.
Jag vill väl inte gå ut med PEX till radiatorn, det blir fult, så vilket rör kopplar jag på där? Och på kattvindssidan isf?

Vad föreslår ni, prisol eller PEX, vilket isf?
Vilka kopplingar behövs till min installation?

Massa frågor jag vet, men någon kanske har stenkoll.
Tänkte handla allt på Hornbach.
Tack på förhand.

Förenklad ritning av rörledningar med färgkodning och text som markerar övergång från koppar till PEX.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är det ingen som har lust att hjälpa till med denna?
Tack på förhand.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.