Jag hyr detta hus och kan inte göra några större ingrepp, som att tex riva väggsnutten till sovrummet.
Jag glömde fota bakåt, så jag fick göra en ritning (inte skalenlig)

Jag vill gärna ha mina 2 soffor, en 2 och en 3 sitsig och ett litet bord, jag ser bara ett alternativ, 3 sitsen mot långväggen och 2an mot sovrummet så man kan gå bakom den, detta är inte det primära sovrummet.

TVn måste då stå/sitta typ där kaminen är (kommer användas flitigt då jag har fri ved)
Behöver även ha subwoofer/förstärkare/dekoder/sidohögtalare någonstans. Dekodern är väldigt känslig, fjärren måste ha fri sikt, annars funkar den inte.

Iden är att sätta TVn med väggfäste på skorstenen ovanför kaminen, men frågan är om den kommer tåla värmen från kaminen ??

Ställa TVn mot fönstret känns inte helt rätt, först för att det kanske blir för mycket motljus ?? sen att det ser korkat ut utifrån med baksidan på en TV. Dörren kan jag skippa, det finns en till i köket.

Nån som rent av har nån annan fiffig ide ?? Alla svar beaktas.
(fixade inte ett bifoga ritningen, fick fota den)

Inomhusvy av ett vardagsrum med stor glasdörr ut mot en trädgård, ett tegelskorsten med kamin, trägolv och del av kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett vardagsrum med blick mot ett kök och ett fönster med sjöutsikt, kamin i förgrunden.
Skapa konto
Översiktsbild av en handritad planlösning på en datorskärm som visar ett rum med angivna mått och objekt som kamin och skorsten.
Skapa konto

Det korta svaret som du inte vill ha...
Värme dödar elektronik! Du bör inte ha någon elektronik nära kaminen.

Redigerat:
MollyMoon
sätt upp tv:n på 4.30 väggen om det går. Med ett stativ som du kan vinkla tv åt olika håll eller en skena som tv:n kan löpa på, då kan du dra in den i sovrummet som också nyttjar din 4:30 vägg. Göm tv:n bakom ett snyggt draperi, så slipper du se den när du bara vill ha brasmys och tv fritt! :)

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.