1 739 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Lite hjälp att tänka vid försäkringsärende, brand i kök
Hej
Första mars i år hade vi en oljebrand i köket varav luckor och skåp mm blev förstörda, sonen släckte branden med en pulversläckare.
Vi har stor villa försäkring och luckorna är av massiv björk,
Och jag tror att vi har koll på just allt utom luckorna.
Det bestämdes att luckorna skulle renoveras till identiskt skick som dom andra:-Försäkringsbolaget
Och detta lät mycket bra men.
När jag träffade han som skulle renovera dessa luckor sa han att det kommer att bli som nya luckor därav kommer dom att skilja sig mycket mot dom som var kvar, men om man slipade och lackade dom samtidigt skulle det bli lika i hela köket.
I onsdags var byggfirman här och hämtade alla luckor + dom renoverade.
På eftermiddan ringde lackeringsfirman och berättade att:
Det kommer inte bli bra, på grund av att alla märken som finns kommer att bli extremt synliga.
Deras förslag var spackla och måla med färg, eller göra nya luckor.
Nu var renoveringen av luckorna tydligen jättedyr och handläggaren är på semester.
Hur ska vi tänka?
Köket är 18år men var fult fungerande
Första mars i år hade vi en oljebrand i köket varav luckor och skåp mm blev förstörda, sonen släckte branden med en pulversläckare.
Vi har stor villa försäkring och luckorna är av massiv björk,
Och jag tror att vi har koll på just allt utom luckorna.
Det bestämdes att luckorna skulle renoveras till identiskt skick som dom andra:-Försäkringsbolaget
Och detta lät mycket bra men.
När jag träffade han som skulle renovera dessa luckor sa han att det kommer att bli som nya luckor därav kommer dom att skilja sig mycket mot dom som var kvar, men om man slipade och lackade dom samtidigt skulle det bli lika i hela köket.
I onsdags var byggfirman här och hämtade alla luckor + dom renoverade.
På eftermiddan ringde lackeringsfirman och berättade att:
Det kommer inte bli bra, på grund av att alla märken som finns kommer att bli extremt synliga.
Deras förslag var spackla och måla med färg, eller göra nya luckor.
Nu var renoveringen av luckorna tydligen jättedyr och handläggaren är på semester.
Hur ska vi tänka?
Köket är 18år men var fult fungerande
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Jag trodde samma sak men, det är inte alltid så det funkar (45 minuter telefonkö), men handläggaren var tillbaka i måndags och beslutade att det ska spacklas och målas. Så nu hoppas vi att det går undan 😀H hempularen skrev:
Klicka här för att svara