Medlem
· Stockholms län
· 61 inlägg
hej! Bor i ett hus där förförra ägaren gjorde allt själv, hellre än bra 😁😁😡
Första hösten i huset och nu tänkte jag dra igång detta system. Vattenburen golvvärme som värmer en hall. Nåt jag ska göra innan jag sätter in kontakten? Se bilder. Tacksam för hjälp, jag är verkligen på nybörjar-nivå!
Första hösten i huset och nu tänkte jag dra igång detta system. Vattenburen golvvärme som värmer en hall. Nåt jag ska göra innan jag sätter in kontakten? Se bilder. Tacksam för hjälp, jag är verkligen på nybörjar-nivå!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gigantisk elpanna för en (1st) slinga?
Du behöver lite tryck i systemet, om det bara är en slinga behöver du knappt något alls, 0,5bar räcker. Men elpannan måste vara fylld. Lufta ur säkerhetsventilen, (den blåa ratten) det ska komma vatten där. Var beredd med en hink.
Fylla på systemet får du nog göra med en trädgårdsslang nertill på den lockade ballofixen.
Sen är det bara sätta elpannan på 30º och slå på strömen.
Du behöver lite tryck i systemet, om det bara är en slinga behöver du knappt något alls, 0,5bar räcker. Men elpannan måste vara fylld. Lufta ur säkerhetsventilen, (den blåa ratten) det ska komma vatten där. Var beredd med en hink.
Fylla på systemet får du nog göra med en trädgårdsslang nertill på den lockade ballofixen.
Sen är det bara sätta elpannan på 30º och slå på strömen.
Medlem
· Stockholms län
· 61 inlägg
Tack för tipsen!
Ja pannan är i största laget... Förförra ägaren har nog fått den gratis, då rinner ku snålvattnet till...
Ja pannan är i största laget... Förförra ägaren har nog fått den gratis, då rinner ku snålvattnet till...
Klicka här för att svara