Hej Brevik,
Mitt tips är att du vitoljar golven. Det är enkelt samt att det ger en modernare känsla, det blir ljusare och mindre fjällstuga
Jag är en stark anhängare av oljade golv, jag tycker det är betydligt skönare att gå på. Det är relativt lätt att sköta ett sådant golv också med lite såpa då o då.
Andra behandlingar kan vara lasera, måla eller luta golvet. Att luta golvet sägs av proffsen vara dåligt för golvet så skippa helst det. Resultatet blir nästan som vitoljat iallfall...
Målning av golv har jag själv ej nån erfarenhet av men resultatet kan ju bli väldigt bra har jag sett!
Det var mina åsikter det! ;D
/ PJ