2 819 läst ·
35 svar
3k läst
35 svar
Hjälp med förklaring ta k
Absolut. Det finns dock bara en kabel som kommer ner från taket på trossbotten. Alla andra kablar som syns vid dosan går till varsin armatur på fasadenE elmont skrev:
Nu har jag tittat lite mer noga i dosan och det verkar som att allt är parallellkopplat och då har du en matning och sedan "förgreningar". Då får du rota och följa trådarna i centralen, hittar du säkringen så kan det göra det lite enklare.F Fredrik K80 skrev:
Ps
Det var den till hälften dolda Wagon 222 som förvirrade lite men nu ser jag att den troligen kopplar ihop några biledare för visst är det mantlade kablar?
Tänker så med . Tyvärr har han som kopplat centralen varit väldigt slarvig och dragit trådar hej vilt, går inte att följa alls. Numret på nollorna och jordledarna följer t.ex inte alls fasernas position osv.E elmont skrev:
Jag kommer nog bli tvungen och bryta i mätarskåpet och sedan plocka ner din-skenorna och jordplint respektive nollplint för att kunna se in bakom ….
Snyggast om det går till nollskenan. Men är det besvärligt hade jag struntat i saken.F Fredrik K80 skrev:
Klicka här för att svara