Hej!

Jag bifogar några bilder på platsen där det är tänkt att byggas en trappa upp till entré.

Har vi någon som kan dela med sig av några snygga lösningar och hur man går till väga? Det blir tre trappsteg.

• Plats för byggnation av trappa med tre steg framför husentré, grus och pallar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plats för bygge av trappa med tre betongsteg, grus och byggmaterial framför husentré.
    Skapa konto
  • Platsen för byggande av en trappa med tre betongblock, grus, och en pall framför en husentré.
    Skapa konto
Åsa Lund
Vi har staplat block utanför vår entré. Jag vill gärna ha en trappa som man kan stå på som gäst och inte behöva stiga ner när värden öppnar dörren. Vill även kunna ställa ifrån mig kassen från affären och låsa upp dörren.
Stapelade betongblock som bildar en trappa utanför en entrédörr, med en gammal träbänk intill.
Skapa konto

• Gilla
HockeyJocke
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har staplat block utanför vår entré. Jag vill gärna ha en trappa som man kan stå på som gäst och inte behöva stiga ner när värden öppnar dörren. Vill även kunna ställa ifrån mig kassen från affären och låsa upp dörren.
[bild]
Hej!

Jo det låter ju smart! Tack för svar :)

Jag hade lagt en liten plattform närmst dörren, just för avlastning och folk som ringer på och ett eller två trappsteg vid muren.

Ett tips är att fälla in skogaller.
Så här byggde jag. Ta i ordentligt. En maffig trappa ska det vara. Gärna sneda hörn.

• Trätrappa med inbyggt skogaller utanför en dörr, robust konstruktion med sneda hörn.
    Skapa konto
  • Nybyggd trätrapp med inbyggd belysning vid husentré, med sneda hörndetaljer.
    Skapa konto
  • Trätrappa med inbyggda spotlights och sneda hörn belyst i skymningen.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.