Sitter och budgeterar lite lätt inför vårt första tillbygge av huset. Det rör sig om en hall (nuvarande är på drygt 0,5kvm) som kommer muras upp med Leca eller liknande. Jag blir dock inte klok på siffrorna jag kommer fram till och undrar därför om ngn vänlig själ skulle vilja hjälpa mig med ett snabbt överslag?

Själva boningshuset är med källare och "golvet" hamnar därför drygt 1m upp i luften. Vi vill ha gjutet golv i tillbyggnaden. Väggarna ovanför detta golv blir ca 2,2 höga. 2 väggar är 3m långa och 1 vägg 1,8m lång. Utöver ytterdörren så kommer vi ha 2 sidofönster från golv till tak, 40cm breda.

Vi vill ha en så värmeeffektiv tillbyggnad som möjligt.

Inredning, fönster, dörrar, tak, jobb och markarbetet vet jag ungefär hur mycket det blir men själva materialet till murning/ gjutning blir jag helt snurrig på. Inte kan det väl stämma att det blir 60 000:- för det lilla?

Börja med att berätta hur stor utbyggnaden är så finns det i alla fall en sportlig chans att någon kan komma med en uppskattning.

Det har jag väl gjort?
Den blir på 9kvm men det är bara 2,5 väggar som ska byggas. De andra finns redan. Alltså 2 väggar a 3m och en a 1,8m

• Gilla
Pontud
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.