Hallå!
Jag har en Bosch gsa-18v-li batteridriven tigerståg. Nu har själva låshylsan som håller bladet fastnat och den går inte att vrida på, om än att den vickar lite. Tror det är smuts inne i hylsan som gör att den fastnat? Provat med lite rostlösare och silikonspray men sitter där den sitter. Någon som haft liknande problem och fått ordning på det?
Mvh
Disco
Jag har en Bosch gsa-18v-li batteridriven tigerståg. Nu har själva låshylsan som håller bladet fastnat och den går inte att vrida på, om än att den vickar lite. Tror det är smuts inne i hylsan som gör att den fastnat? Provat med lite rostlösare och silikonspray men sitter där den sitter. Någon som haft liknande problem och fått ordning på det?
Mvh
Disco
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Livar skåran där du för in sågbladet med mothållet? Det är ut som om skåran är sned i förhållande till mothållet,men det kanske bara är bildvinkeln?Om det är rakt sas, så skulle jag testa med en polygrip eller dylikt för att vrida på hylsan.I annat fall kanske det är själva axeln som hamnat snett🤔
Jag får köpa en burk tryckluft och prova. Har provat med polygrip men händer inget tyvärr..J jonaserik skrev:
Det satt ett blad i när jag skulle använda den, tog ut det och sen fastnade den. Jag kan peta in ett nytt blad men det klickar inte fastnar inte (det krävs ju att låshylsan vrider sig lite då). Tror inte axeln är sned. Dock har jag lossat på den främre delen så den hänger lite där.Rümpmas skrev:
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Men den är väl i låst läge på bilden?
Och ska vridas åt vänster?
Och ska vridas åt vänster?
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 774 inlägg