Hej!
Vi ska flytta tvättmaskinen och behöver ta bort vatten och avlopp. Ska lägga nytt golv så behöver få det i nivå vid golvet. Hur gör man?!

• Vatten- och avloppsrör för tvättmaskin, intill en radiator och ett fönster; skrivs om att flytta och plana ut golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röranslutning för tvättmaskin med vit avloppsledning och en annan svart ledning mot en marmorliknande vägg och golv.
    Skapa konto
För det första får du dra om vattnet så att det inte bryter golvet. Sen måste du höja upp avloppsröret så att det nya tätskiktet ansluts på rätt sätt.

Här är lite text om detta

• Diagram av vattenrör och golvbrunn i tvättstuga med måttangivelser: Min 200, Min 100, Min 60 och Min 40, markerade på kaklad vägg och golv.
    Skapa konto
  • Instruktioner för rörinstallation i våtrum, med fokus på spillvattenrörsgenomföringar och tätskikt.
Manganbangan Manganbangan skrev:
För det första får du dra om vattnet så att det inte bryter golvet. Sen måste du höja upp avloppsröret så att det nya tätskiktet ansluts på rätt sätt.
Hej,
Tack för svar. Förstår inte helt hur du menar? Vi har alltså avlopp och vatten på ett annat ställe så detta ska ”bara” bort.

Du har ju även tvättmaskinens avlopp på bilden och tvättmaskinens vatten. Sådär fick man göra förr. Nu måste man till med stora ingrepp för att "göra rätt"

Manganbangan Manganbangan skrev:
Du har ju även tvättmaskinens avlopp på bilden och tvättmaskinens vatten. Sådär fick man göra förr. Nu måste man till med stora ingrepp för att "göra rätt"
Men hon skriver att dett skall tas bort. Dvs proppa avloppet och ”döda” och ta bort vattnet.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Men hon skriver att dett skall tas bort. Dvs proppa avloppet och ”döda” och ta bort vattnet.
Ahh snyggt, förstår. Lite trött här 😉

Bengalning Bengalning skrev:
Hej,
Tack för svar. Förstår inte helt hur du menar? Vi har alltså avlopp och vatten på ett annat ställe så detta ska ”bara” bort.
Du måste ta reda på varifrån rören kommer och koppla bort dem i den änden.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Du måste ta reda på varifrån rören kommer och koppla bort dem i den änden.
Ok tack för hjälpen

• Gilla
J89
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.