D Danne824 skrev:
Blir nog bra, vi använder i första hand produkter från [länk] men det finns en uppsjö andra tillverkare med samma typ av utbud och som säkert inte behövs importeras.
Jag är bara en glad amatör som ska ge mig på det fina i träarbete :) efter ha jobbat med plattsättning i typ 20 år och inriktat mig mot privatkunder med djup plånbok samt natursten så tror jag det blir en fin kontrast.
 
  • Gilla
Danne824 och 1 till
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Ja jag hade nog föredragit ditt förslag, vi använder epoxy när det gäller ek och mahogny. Ek som är utsatt för väta förbehandlar vi med lignu, en typ av epoxy men tränger in mycket djupare iträet och sedan limmar med epoxy.
Min tanke var att PU-limmet fyller ut mycket bättre så passformen inte är så noga med.
Men, det visar sig att stolarna fortfarande håller, så vitlim fungerar uppenbart också.
 
  • Gilla
Danne824
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Min tanke var att PU-limmet fyller ut mycket bättre så passformen inte är så noga med.
Men, det visar sig att stolarna fortfarande håller, så vitlim fungerar uppenbart också.
Vad kul bara att gratulera. Din möbel snickare vet nog bäst.
 
D
F Fjonken skrev:
Jag är bara en glad amatör som ska ge mig på det fina i träarbete :) efter ha jobbat med plattsättning i typ 20 år och inriktat mig mot privatkunder med djup plånbok samt natursten så tror jag det blir en fin kontrast.
Jag återkommer till dig när det gäller frågor om plattsättning 😀 samma bakgrund men inte gällade sten.
 
D Danne824 skrev:
Jag återkommer till dig när det gäller frågor om plattsättning 😀 samma bakgrund men inte gällade sten.
Du är så välkommen!
jag är skitsugen på en hyvel, en sån liten dewalt dw733 eller liknande. Har du nån erfarenhet av en sådan?
 
D
Nej tyvärr inte, vi har en större rikt och planhyvel.

Men den du tittar på skulle jag också vilja ha 😀.

Finns nog några här som har erfarenhet om den.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.