ska köpa nya kastruller här....är Skeppshult dom bästa?
eller finns det andra lika bra..
har köpt miele här ...allt...

Vi har Hackman och Iitala (felstavat!?) . Det finns säkert bättre men de funkar... Stekpanna (gjutjärn) dock Skeppshult.

Risoli gör bra kastruller till induction.

Hej,

Hittar inga vettiga kastruller/stekpanna till vår ny Husqvarna QXI6170 spis ;-(

Har några äldre Hackman rostfria och de fungerar utmärkt utan ett högfrekvent tjut, endast ett brummande/vibrerande vid högsta effekt samt fläkten i spisen förstås hörs. Även vår gjutjärnspanna är OK, MEN allt nytt jag köpt låter hemskt...

Idag köpte jag en Hackman Carmen rostfri 3L kastrull och den tjuter. Då det gäller pannor har jag provat Tefals Preference serie, Tefals Jamie Oliver Induction, Tefals Jamie Oliver Rostfri samt Risoli, men alla börjar tjuta vid läge 7. IKEAs favorit lät minst, men den är för stor för min 21cm platta.

Tar tacksamt emot tips av märke och sort till kastruller/stekpanna och som fungerar med Electrolux/Husqvarna induktion.

/kai

vilka kastruller är helt tysta eller minst högljuda ?
till induktionshällar ...

tjena skrev:
vilka kastruller är helt tysta eller minst högljuda ?
till induktionshällar ...
Lyfter frågan.

Vanliga IKEA +365, eller vad de heter, funkar i alla fall bra på min IKEA-häll.

Vi har Electrolux inductionshäll och ugn som vi köpte som paket på tretti.se för 9990 kr men de har nog höjt priset nu. Vi har bara haft dessa i ca en månad men störs inte av det där surrandet som låter när man kör på boostern, fläkten låter ju ännu mer så man hör knappt det där surrandet eftersom man ändå alltid ska ha fläkten på när man lagar mat! Det tjuter inte alls hos oss utan surrar lite lätt. Vi använder oss av Tefals grytor och stekjärn!

Riktiga kanongrytor tillverkas av tyska Fissler. Vi har kokkärl, tryckkokare och sauteuse från dem och skulle inte vilja byta mot allt smör i Småland. Mer info + återförsäljare hittar ni på www.sundqvist.se.

Stekpanna och stekgryta kör vi på skeppshult som är arvegods från 70-/80- och 90-talet

Kan bara hålla med föregående inlägg om Fissler. Grym kvalité, mina äldsta fissler grytor har nästan 10 år på nacken med nästan daglig användning och är fortfarande som nya. Demeyere är det märke jag har på sauteuser, kostar mycket men håller i en evighet.

Är ni ute efter billiga priser tittar man på prisjakt och ser att Gränsbygdens Köpcentrum och tretti.se är billigast då det gäller Electrolux/Husqvarna köksmaskiner köpte ungnar mikro häll Husqvarnas på Gränsbygdens då de efter offert lämnade 18% till trots att de redan var billigast på prisjakten. Men på Fjärråskupan kunde de bara lämna 2% under lägsta pris på prisjakten. Leveranstid 3-5dagar förutom fläkten som är beställningsvara på 4-5 veckor

En liten erfarenhet jag har förskansat mig, när man skall ha flera vitvaror så skall man nog inte förakta dom lite mindre aktörerna. Dom erbjuder inte sällan lägra priser än dom stor kedjorna när man kan få ihop ett "paket", vi vart till en lite lokal handlare i Helsingborg. Det blev 3´000skr lägre en vad tex EL-Giganten eller Media Markt kunde förmå, men då var vi kanske i det lite mer kostsamma registret av produkter än vad TS har tänkt sig...

Hemmakatten
Har precis samma erfarenhet som Gringo75. Vi köpte också våra vitvaror hos en lokal handlare till mkt bra pris.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.