11 191 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Hjälp med att ta ner träd?
Lite bilder om någon är intresserad av jobbet/veden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte för att vara så. Men det var nog bland de sämsta trådstarerna jag sett här på BH.
Vad är det du vill ? Vill du ha hjälp med att ta ner träden ? eller är tanken att skänka bort träden ?
Var i sverige är detta ? Övriga restriktioner ? Hur ser det ut runt om kring träden ? Finns det hus träden kan landa på, finns det vägar i närheten av träden.
När är tanken att träden ska ner.
Som du ser så finns det ett gäng frågetecken här.
Vad är det du vill ? Vill du ha hjälp med att ta ner träden ? eller är tanken att skänka bort träden ?
Var i sverige är detta ? Övriga restriktioner ? Hur ser det ut runt om kring träden ? Finns det hus träden kan landa på, finns det vägar i närheten av träden.
Har du överhuvudtaget läst tidigare inlägg i tråden???piglet skrev:Inte för att vara så. Men det var nog bland de sämsta trådstarerna jag sett här på BH.
Din första mening är en riktning mot rätt svar nästan 100% Jag tolkar detta som att du är intresserad att åka ned från gävle till stockholm för att fälla träd mot att du får behålla veden (träden).piglet skrev:Inte för att vara så. Men det var nog bland de sämsta trådstarerna jag sett här på BH. Vad är det du vill ? Vill du ha hjälp med att ta ner träden ? eller är tanken att skänka bort träden ? Var i sverige är detta ? Övriga restriktioner ? Hur ser det ut runt om kring träden ? Finns det hus träden kan landa på, finns det vägar i närheten av träden. När är tanken att träden ska ner. Som du ser så finns det ett gäng frågetecken här.
Som det såg ut på telefon när jag svarade så var inlägget med bilder det enda inlägget i tråden vilket fick mig att bli förvånad åt alla håll och kanter då jag läst Anna1984 trådar tidigare och det kändes inte alls som samma nivå. Uppenbarligen har tekniken lekt med mig både framåt och bakåt.Andy78 skrev:
Men för att förtydliga så har jag inget intresse i dagsläget att åka till stockholm för att fälla 4 tallar. Sådant nöje hittar jag på närmare håll
ok. Vad läste du inlägget i webläsaren eller appen? Antar att du har smartphone.piglet skrev:Som det såg ut på telefon när jag svarade så var inlägget med bilder det enda inlägget i tråden vilket fick mig att bli förvånad åt alla håll och kanter då jag läst Anna1984 trådar tidigare och det kändes inte alls som samma nivå. Uppenbarligen har tekniken lekt med mig både framåt och bakåt. Men för att förtydliga så har jag inget intresse i dagsläget att åka till stockholm för att fälla 4 tallar. Sådant nöje hittar jag på närmare håll![]()
Att bli av med träd är ett drama i flera akter:
1. Fällning och aptering
2. Utdrivning av såld massa (alternativt huggning av egen ved)
3. Uppröjning av grenar, kvistar och rötter
4. Rensa bort stubbar
Som du redan förstått av trådens svar är det mycket svårt att hitta folk som intresserar sig för helheten ur ditt eget perspektiv. Därför är det bästa att du vågar själv hålla i hela processen, med stöd från yrkesfolk hela vägen.
Då slutar äventyret med ett par kubik färdig vet för eget bruk, plus en snygg och trevlig tomt!
Alternativt drar du in någon tusenlapp för veden, som delvis finansierar ett lyckat resultat.
1. Fällning och aptering
2. Utdrivning av såld massa (alternativt huggning av egen ved)
3. Uppröjning av grenar, kvistar och rötter
4. Rensa bort stubbar
Som du redan förstått av trådens svar är det mycket svårt att hitta folk som intresserar sig för helheten ur ditt eget perspektiv. Därför är det bästa att du vågar själv hålla i hela processen, med stöd från yrkesfolk hela vägen.
Då slutar äventyret med ett par kubik färdig vet för eget bruk, plus en snygg och trevlig tomt!
Alternativt drar du in någon tusenlapp för veden, som delvis finansierar ett lyckat resultat.
Klicka här för att svara