Som jag skrivit i andra trådar så är min tomt full med sly, buskar och små träd. Men det finns ca 4 st större tallar runt 20 meter höga och runt 50-60 cm i diameter. Tror ni att det går att få dem fällda gratis mot att dom får behålla virket?

Ja, bara du hittar rätt "bonne" ;)
Sätt ut lite annonser, kanske finns nån här på byggahus som är intresserad.

Se bara upp med hur det funkar med försäkringar om trädet går åt fel håll och landar på ditt hus.

Det är nog lugnt, finns inget hus på tomten ännu :-) :)

Är det någon hugad spekulant som vill ha lite ved så är ni välkomna att avverka lite träd hos mig :-)

Sätt ut en annons på blocket, det är alltid något som gör det gratis mot att de får behålla veden.

thomasx skrev:
Ja men då så, då e de lugnt, de e lätt å ta ner trän, kolla bara här ;)

[länk]
Inga såna amatörer på min tomt :-)

Tack för råden, då sätter jag ut en annons på blocket :)
Och är det någon här som är intresserad är det bara att ni skickar mig ett PM.

Redigerat:
Hämtade själv cirka fyra kubik tall igår hos någon som fällt på tomten, men jag åker bara när det är kapat i lätthanterliga kubbar.......

vad jag kan se på blocket så försvinner uppkapat direkt, fällda träd ganska snabbt, och på rot så blir annonserna kvar rätt länge.

Ska ni inte ha kamin i huset? Spara veden.

Nu vet jag inte var i landet du bor men ta kontakt med något av skogsbolagen i närheten. Även om dom själva inte är intresserade av 4-5 tallar så har dom bra kontakter med huggare.
Bor du i "södra" Sverige (söder om Närke, Sörmland, Värmland) så är det Södra skogsägarna, Sydved, Holmen eller Vida som gäller.
Norr ut finns Holmen, Stora Enso, Sca och skogsägarföreningarna.

Hoppas du får napp

I stockholm är det vedförsäljarna som hämtar virket....

Andy78 skrev:
Som den här annonsen.
[länk]

Kan vara så att de fällt träden på uppdrag sedan sälj veden separat.
Du kan ju alltid kontakta dem för offert låta dem fälla kapa upp det sen får folk hämta vad dom vill ha.
Här är deras sida [länk]
Ser ut som mest asp, det är inget vidare bra ved. Men hade det varit gratis hade det ju varit värt jobbet att ta vara på i alla fall

Baalzamon skrev:
Ser ut som mest asp, det är inget vidare bra ved. Men hade det varit gratis hade det ju varit värt jobbet att ta vara på i alla fall
Poängen med annonsen är att det går att få träden fällda om man vill även om det kostar oavsett vad det är för träd.
Sedan finns det folk som hämtar vad som helst om det är gratis bara det brinner.
Men jag håller med, jag hade hellre betalt för björkved.

Men nu får ni inte betala för björkved, nu får ni tall gratis (mot lite svett :))

Säg till när 30 cm kubbarna är klara för avhämtning så kommer jag.....

Kan man elda med tall eller sprätter det för mycket?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.