Hej! Både ny här på forumet och i hussvängen :)

Har just varit ute och förtittat på ett hus. Området och huset känns jättebra, huset är inte välskött och fasaden verkar vara målad med en tjock färg som ligger i sjok vid fönsterkarmar. Ser ut som om man försökt täta med färgen. Pillar man lite får man tag i sjok och därunder ser det ut som på bilden.

Min fråga är om det är någon ide att gå vidare med visning. Har alltså inte varit inne i stugan ännu bara tittat utvändigt. Stugan 25 m2, byggd 1945 med plåttak i ett gammalt sommarstugeområde.

Är det ett dödsdömt projekt eller ska jag gå vidare och få insidan visad för mig och vad ska jag då ska titta efter? Är inte helt ohändig även om jag inte varit i byggsvängen :)

Tackar på förhand för vägledning av en okunnig.

IMG_2086.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
D09
Hej och välkommen till forumet 👍

Är det ett hus och en stuga eller är huset och stugan samma byggnad? 🤔

Hej o tack! Huset och stugan är samma byggnad Det är inget ruckel utan en liten röd sommarstuga som kanske helt enkelt inte haft helt rätt skötsel men är kärleksfullt omvårdad.

D09
Det kostar ju inget att gå på en visning :)

Ta med dig någon kunnig kompis 👍🏼

D09 skrev:
Det kostar ju inget att gå på en visning :)

Ta med dig någon kunnig kompis 👍🏼
Det var just det :) Ingen kunnig kompis. Så därav frågan. Är det så här det brukar/kan se ut? dvs det är ingen katastrof och behöver inte betyda att hela huset är ruttet.....För visst måste det ändå vara felmålat, så där ska det väl inte se ut om allt är rätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.