Jag ska starta eget och börja göra utemöbler :). Har köpt verktyg och skruv för flera tusen kroner men det fattas en skruv som jag inte kan hitta! Det är en skruv som jag ska skruva in i Inslagsmuttrar och det med en inseksnyckel. Den är vanlig i ikea-möbler bättre beskrivning kan jag inte ge.. om det är någon där ute som har svaret så skriv gärna!!! tja

IKEA säljer reservdelsskruv och andra detaljer hyfsat billigt på deras varuhus.
/CC

tack för svaren! ska åka till ikea i älmhult och leta efter skruv.. hadet gött

Tänk på att det bör vara skruv för utomhusbruk om det ska sitta i utemöbler. Rostfritt, mässing, galvat etc...
/CC

Jag passar på att kapa den här tråden - är det någon som vet var man kan få tag på en sargsprint som är ca 4mm i diameter (längden spelar ingen roll - typ 10-20 mm) och tillhörande skruv på ca 10 mm längd och 2-3mm i diameter (vet inte vilket m-nr det är). Se bild. Jag behöver det för att fästa in soft close till ett par skjutdörrar, den som monterade det initialt gjorde ett skitjobb så sargsprinten försvann, eller så satte de aldrig i någon sargsprint.

Hoppas nu att det är rätt ord - sargsprint alltså.
Sargsprint med skruv på grå textiltyg bakgrund, delar för skjutdörrs soft close montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en skjutdörrsmekanism med fokus på en möjlig sargsprint och skruv.
Skapa konto
Sargsprint och skruv på textil bakgrund för montering av soft close på skjutdörrar.
Skapa konto

Kolla med siverths skruv

• Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Kolla med siverths skruv
Tack! Jag har mailat dem. Känns så märkligt att inte lyckas googla sig fram till detta…. Alla uppslag tas tacksamt emot!

L LillaRackaren skrev:
Jag passar på att kapa den här tråden - är det någon som vet var man kan få tag på en sargsprint som är ca 4mm i diameter (längden spelar ingen roll - typ 10-20 mm) och tillhörande skruv på ca 10 mm längd och 2-3mm i diameter (vet inte vilket m-nr det är). Se bild. Jag behöver det för att fästa in soft close till ett par skjutdörrar, den som monterade det initialt gjorde ett skitjobb så sargsprinten försvann, eller så satte de aldrig i någon sargsprint.

Hoppas nu att det är rätt ord - sargsprint alltså.
[bild] [bild] [bild]

Tillverka en egen? Hitta lämplig rundstav och borra och gänga den?

• Gilla
LillaRackaren och 1 till
  • Laddar…
B
  • Gilla
LillaRackaren
  • Laddar…
Hej ni som engagerade er med tips ang. min trådkapning!

Jag tröttnade på att leta efter rätt grej på Google, Sifverts skruv hade inte det jag behövde och jag har inte verktyg att borra hål i och gänga en lämplig rundstav (älskar dock diy-andan i förslaget!).

Jag körde till slut på en M3-mutter jag hittade på Clas Ohlson som med rätt vinkel precis passade in i skenan. Känner mig lite som MacGyvers kusin från landet med den lösningen och är helt tillfreds med det, haha!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.