Hej.
Jag har en klängväxt som jag inte kan komma fram till vad det är för någon .
Det växer ganska ordentligt och är placerad halvskuggigt med blött mark.
Vita blommor som sitter ganska glest.
Ljusgrön stam.
Tackar ödmjukast för hjälp
Jag har en klängväxt som jag inte kan komma fram till vad det är för någon .
Det växer ganska ordentligt och är placerad halvskuggigt med blött mark.
Vita blommor som sitter ganska glest.
Ljusgrön stam.
Tackar ödmjukast för hjälp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som åkervinda.
Är ett mycket besvärligt ogräs, dels för att det är stört omöjligt att dra upp rötterna utan att det blir rester kvar (och som då växer ut igen) och dels för att den är väldigt duktig på att sprida frön. 500 frön per planta. Jag hade några få när jag köpte mitt hus, min mamma sa att jag skulle plocka bort den men jag lyssnade inte för jag tyckte den var fin. Önskar verkligen att jag lyssnat - nu är den överallt på hela tomten. Insnärjd i häckar, kväver allt i rabatterna och tittar upp överallt där man inte vill.
Det kan så klart vara någon av de odlade vindorna också. Då är den inte riktigt lika invasiv.
Är ett mycket besvärligt ogräs, dels för att det är stört omöjligt att dra upp rötterna utan att det blir rester kvar (och som då växer ut igen) och dels för att den är väldigt duktig på att sprida frön. 500 frön per planta. Jag hade några få när jag köpte mitt hus, min mamma sa att jag skulle plocka bort den men jag lyssnade inte för jag tyckte den var fin. Önskar verkligen att jag lyssnat - nu är den överallt på hela tomten. Insnärjd i häckar, kväver allt i rabatterna och tittar upp överallt där man inte vill.
Det kan så klart vara någon av de odlade vindorna också. Då är den inte riktigt lika invasiv.
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Dalbotös skrev:
Det ser ut som åkervinda.
Är ett mycket besvärligt ogräs, dels för att det är stört omöjligt att dra upp rötterna utan att det blir rester kvar (och som då växer ut igen) och dels för att den är väldigt duktig på att sprida frön. 500 frön per planta. Jag hade några få när jag köpte mitt hus, min mamma sa att jag skulle plocka bort den men jag lyssnade inte för jag tyckte den var fin. Önskar verkligen att jag lyssnat - nu är den överallt på hela tomten. Insnärjd i häckar, kväver allt i rabatterna och tittar upp överallt där man inte vill.
Det kan så klart vara någon av de odlade vindorna också. Då är den inte riktigt lika invasiv.
Aj då. Låter inte alls bra. Än så länge håller den till utanför min tomt. Den skulle bara våga komma in över gränsen .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden