Hej!
Vi har nu beslutat oss för att byggaen ny altan till vårt hus. Problemet är att vi inte vet om ett stort trädäck passar till vår hustyp. Därför behöver vi hjälp med vilken typ av altan som passar.
Vi vill på sikt förmodligen att en del av altanen blir inglasad.
Dessutom vill vi även förmodligen byta ut altandörren och fönsterpartiet brevid till glasskjutdörrar.
Vi har försökt att åka runt och kolla på andra hus men inte hittat något som stämmer in "klockrent" till vår hustyp.
Någon som vet någon bra sida eller några andra tips.
Har även funderat på att ta hjälp av en arkitekt men det verkar dyrt...
Kan ni hjälpa oss med detta? Vi vill gärna få detta projektet klart i sommar...
/Marcus
Vi har nu beslutat oss för att byggaen ny altan till vårt hus. Problemet är att vi inte vet om ett stort trädäck passar till vår hustyp. Därför behöver vi hjälp med vilken typ av altan som passar.
Vi vill på sikt förmodligen att en del av altanen blir inglasad.
Dessutom vill vi även förmodligen byta ut altandörren och fönsterpartiet brevid till glasskjutdörrar.
Vi har försökt att åka runt och kolla på andra hus men inte hittat något som stämmer in "klockrent" till vår hustyp.
Någon som vet någon bra sida eller några andra tips.
Har även funderat på att ta hjälp av en arkitekt men det verkar dyrt...
Kan ni hjälpa oss med detta? Vi vill gärna få detta projektet klart i sommar...
/Marcus
Jag skulle låtit den delen ni har idag (alltså innanför staketet och i höjd med den andra husväggen och fram till första fönstret), bli inglasad och sedan utifrån detta bygga ett trädäck för underbara kvällar...
Det finns ju billigare alternativ... En kompis till mig tog hjälp av en firma som både ritar och bygger... Ingen "riktig" arkitekt men det blev kanon fint. Kan ju vara bra med tips och idéer från någon som kan komma och titta på plats.maran74 skrev:
Svårt att säga vad som passar till Er hustyp. Om man trivs med lösningen så passar den... men det är vad jag tycker :-D
/Wasa
Klicka här för att svara