2 140 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hjälp m. raka och fina hörnskydd
Har skruvat på hörnskydd på en taklåda för att fixa en hantverkarmiss. Tyvärr är själva grundstommen böljande och allt ser snett och lite krokigt ut inkl hörnskyddet. Jag tänkte först att jag försöker trycka fast hörnskydden så mycket som möjligt mot gipset för att få ett tight och slätt hörn men funderar nu på att skruva ut allt och börja om från början och att istället använda laserpasset för att liksom få hörnskyddet horisontellt även om själva lådan inte är det, dvs utnyttja hörnskyddets "rakhet" för att få lådkanten rakare. Tänker jag rätt nu?
Jo tack, fick också det tipset men vill tyvärr inte investera i ett verktyg till bara för ett hörnskydd. Dessutom är jag lite osäker om det fungerar då jag har ett gammalt hörnskydd i gipslagret under. Jag har alltså behövt bygga på en befintlig låda.
Med krokigt menar jag inte att skyddet kroknar där jag skruvat utan att hela linjen på ca 4 m böljar något då själva lådan är lite skev. Jag tänkte om det gick att montera hörnskyddet på ett sånt sätt att hela lådans kant kommer att se lite rakare ut? Det skulle då resultera i att hörnskyddet inte ligger an mot gipset på alla ställen utan har lite luft mellan för att liksom få lådan rak.
Ursäkta den långa förklaringen men jag kan inte uttrycka mig i facktermer!
Med krokigt menar jag inte att skyddet kroknar där jag skruvat utan att hela linjen på ca 4 m böljar något då själva lådan är lite skev. Jag tänkte om det gick att montera hörnskyddet på ett sånt sätt att hela lådans kant kommer att se lite rakare ut? Det skulle då resultera i att hörnskyddet inte ligger an mot gipset på alla ställen utan har lite luft mellan för att liksom få lådan rak.
Ursäkta den långa förklaringen men jag kan inte uttrycka mig i facktermer!
Klicka här för att svara