E.F
Det är inte lätt när man inte är på plats men känner samma fast ja är här:worried: så svårt o veta. Vi fortsätter imorgon. Tack alla för era tips o ider!
 
E.F E.F skrev:
...
Jag tror att det kan vara mellan plåtarna/bläcken. Man kan se på bilderna. Eller vad säger ni?
Har haft liknande problem (fast inte så omfattande som tur var). Fönstret satte sig och fönsterblecket gled ur spåret, bara litet. Men det räckte för att när det blåste mycket så kom det in vatten och hamnade under parkettgolvet under fönstret på insidan. Och vi undrade varför golvet ser ut som om man hade spillt vatten där eller lämnat fönstret öppet när det regnar. Men det var underifrån.
Så det är mycket sannolikt att det är de där gliporna mellan plåten, som syns på dina bilder #27 som spökar. Speciellt om fönstret vetter mot väst/syd, det är därifrån det brukar blåsa.
 
  • Gilla
E.F
  • Laddar…
E.F
Det är precis där vi tror att problemet är. Säkert många som har samma problem just pga läget, blåst o regn. Har platat med en som jobbar med plåt som ska komma o kika på detta.
 
  • Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
M Morgonskiftet skrev:
finns nog inget försäkringsbolag som tar kostnaden för vatten som trängt in utifrån. Det brukar de alltid friskriva sig från...

då är nog möjligheterna att ta det med firman som installerade fönstren större.
Tror inte heller något försäkringsbolag tar detta. Fick riva min glasveranda och terassen ovanpå då vatten (regn) tydligen under lång tid tagit sig in i golv/tak med resultat att allt trävirke var uppruttet :/
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.