Hej, jag såg att det inte stod rätt till med vårat golv och bestämde oss för att riva upp, ser det är blött/fuktigt. Ska invänta till helgen för att ta oss ett titt på utsidan, riva upp brädor osv.. men vad tror ni? Vad ska man titta efter o tänka på ??
Detta måste ja blivit i samband med att vi haft som mycket storm/regn det senaste.
Det är söderläge och det känns som att all väderlek utspelar sig just i denna del av huset.
Tacksam för hjälp/funderingar!
Detta måste ja blivit i samband med att vi haft som mycket storm/regn det senaste.
Det är söderläge och det känns som att all väderlek utspelar sig just i denna del av huset.
Tacksam för hjälp/funderingar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är på andra våning, svårt att ta bild, måste skaffa en stege för att komma upp och få med hela fönstret framifrån.
Men kan de vara så att det läxker in uppifrån o ner, hmm?
ojoj ... det där ser inte bra ut ... 
Jag tycker att bilderna visar att det pågått ett läckage ett längre tag ... kan vara en ganska stor skada då när du börjar riva i det.
Mer fakta och bilder från utsidan tack
Jag tycker att bilderna visar att det pågått ett läckage ett längre tag ... kan vara en ganska stor skada då när du börjar riva i det.
Mer fakta och bilder från utsidan tack
Ser ju ut som en spricka i plåten där. Jag har även varit med om liknande då infästningen av plåten haft bakfylla. Så jag hade börjat med att kika på denna och se hur den ser ut, där ligger många bekymmer i felbokade plåtar eller att de hamnat snett efter stormar etc.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi ska riva imorgon/söndag och försöka se hur det ser ut under, men tack för tipset, ska tänka på det imorgon. Alltid bättre med ett par tränade ögon!T Tobias Nordling skrev:
Ska lägga upp bilder när vi börjar riva.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
T Tobias Nordling skrev:
TS bör ringa sitt försäkringsbolag och låt dem komma på en titt. Det första han skall göra.
Sedan en byggare som kan riva och återställa .
Var det läcker är svårt att säga ifrån lite bilder. Men plåtarbetena är inte gjorda av en plåtslagare. Plåten skall gå under salningen på sidan vilket den inte gör nu. Dessutom gör fogen som är ditkletad att vatten som tar sig in längre upp inte kan rinna ut på plåten. När man bygger en träfasader likt alla andra fasadmaterial måste man tänka vatten bakom panelen kommer vatten att ta sig då måste den ha någonstans att ta vägen.

