Hej,
Rev träpanelen i vårt sovrum i källaren igår då jag känt att något inte stått rätt till. Mycket riktigt, bakom panelen har förra ägaren isolerat med frigolit?!!!
Mot yttervägg bakom ett oisolerat kopparrör hittade jag detta.
Vad är det för typ av mögel månne?
Åtgärd?
Rev träpanelen i vårt sovrum i källaren igår då jag känt att något inte stått rätt till. Mycket riktigt, bakom panelen har förra ägaren isolerat med frigolit?!!!
Mot yttervägg bakom ett oisolerat kopparrör hittade jag detta.
Vad är det för typ av mögel månne?
Åtgärd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan inte svara på vilket mögel det är men är de en putsad vägg där bakom?
Isåfall hur ser den ut?
Isåfall hur ser den ut?
Vet ej om den är putsad, mig veterligen är grunden helgjuten.Lundborg91 skrev:
Stjärnskottet som petat i rummet tidigare har iallafall målat väggen bakom juteväven grön. Samma gröna färg som vi hittat på vissa innedörrar, förmodligen ingen färg som andas.
Ja väggen ser ju fräsch ut. Jag hade liknande i min källare dock ingen väv bakom panelen. Men jag rev ut allt trä som fanns och ska putsa väggen och måla med någon färg som andas. Alternativet är ju stål reglar och gipsskivorL Lostic skrev:
Då kan man kanske andas ut ändå...Lundborg91 skrev:
Stålreglar och gips har varit tanken. Det som oroar lite i den frågan är hur luften skall kunna röra sig bakom gipset.
Ja du kan nog andas ut, du ser ju rätt snabbt om väggen är dålig men såg bra ut på bilden iallafall.L Lostic skrev:
Är inte jätte insatt i de där med stålreglar men de finns säkert någon bra tråd i forumet där dom går igenom allt om de
Skall kolla runt och se vad man hittar.Lundborg91 skrev:
Jättetack för att du tog dig tid
Klicka här för att svara