Nybyggare
· Ängelholm
· 20 inlägg
Är en amatör, som tog sig an att bygga vårt förråd med en färdig byggsats... Byggsatsen är gjord för att stå på plintar, men när vi köpte huset gjorde markentreprenören en betongplatta åt förrådet.
I mitt huvud tänkte jag att jag måste ha papp som skyddat neråt.. Men nu blev det ju helt öppet, eftersom panelen inte når ner.
Hur räddar jag att jag lagt pappen fel?
Jag skulle väl ha vikt upp den, förmodar jag.
Kan man klämma in plattjärn runtom hela?
Lyfta modulerna med domkraft och lägga in ny papp?
I mitt huvud tänkte jag att jag måste ha papp som skyddat neråt.. Men nu blev det ju helt öppet, eftersom panelen inte når ner.
Hur räddar jag att jag lagt pappen fel?
Jag skulle väl ha vikt upp den, förmodar jag.
Kan man klämma in plattjärn runtom hela?
Lyfta modulerna med domkraft och lägga in ny papp?
Nybyggare
· Ängelholm
· 20 inlägg
Tack för svar
Får bli droppbleck..
Nästa fråga..
Vi håller på att klä huset i lockläkt, så det matchar huvudbyggnaden. Behöver man sätta droppbleck här också på gaveln? Eller bara till att klä huset i lockläktpanel och sedan måla noggrant?
Första bilden visar gaveln, det kommer sitta panel både uppe och nere. Andra bilden visar vilken typ av panel.
Nästa fråga..
Vi håller på att klä huset i lockläkt, så det matchar huvudbyggnaden. Behöver man sätta droppbleck här också på gaveln? Eller bara till att klä huset i lockläktpanel och sedan måla noggrant?
Första bilden visar gaveln, det kommer sitta panel både uppe och nere. Andra bilden visar vilken typ av panel.
Klicka här för att svara



