Är en amatör, som tog sig an att bygga vårt förråd med en färdig byggsats... Byggsatsen är gjord för att stå på plintar, men när vi köpte huset gjorde markentreprenören en betongplatta åt förrådet.

I mitt huvud tänkte jag att jag måste ha papp som skyddat neråt.. Men nu blev det ju helt öppet, eftersom panelen inte når ner.

Hur räddar jag att jag lagt pappen fel?
Jag skulle väl ha vikt upp den, förmodar jag.

Kan man klämma in plattjärn runtom hela?
Lyfta modulerna med domkraft och lägga in ny papp?

• Närbild på ett förråds hörn där träpanelen inte når ner till betongplattan, exponerande pappskyddet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Droppbleck kanske ?

• Gilla
Vermilion
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Droppbleck kanske ?
bleck är den lätta och bästa lösningen, det är även så man brukar göra när man isolerar grunden så att grunden sticker ut utanför panelen.

Tack för svar :) Får bli droppbleck..

Nästa fråga..
Vi håller på att klä huset i lockläkt, så det matchar huvudbyggnaden. Behöver man sätta droppbleck här också på gaveln? Eller bara till att klä huset i lockläktpanel och sedan måla noggrant?

Första bilden visar gaveln, det kommer sitta panel både uppe och nere. Andra bilden visar vilken typ av panel.

• Nysatt lockläktpanel på husgavel under takutsprånget, med synliga spikar och fräsch ljust trä.
    Skapa konto
  • Gavel på hus under konstruktion med oskyddat trä och påbörjad lockläktpanel, fråga om behov av droppbleck.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.