Hej!

Jag har en enkel 2000kr klippare som har gått sönder. Vår tomt är på 2900kvm varav ca 1000kvm är gräs. Gräsmattan är lite kuperad och ganska brant på ett litet parti. Det finns även en del äppelträd och lite buskar. Man kan säga att mer eller mindre hela gräsmattan sluttar lite neråt.

Jag behöver köpa en ny gräsklippare och jag vill ha en som gör slarvsylta av gräset så att det läggs ner igen för gödning.

Det viktigaste för mig är styrka (självklart självgående), den ska tåla tuffa tag m.m. Priset spelar ingen roll. Vad rekommenderar ni?

Klippo har jag fått som svar av alla fastighetsskötare!

Jag har en stiga multiklipp som går på el, jag är mycket nöjd. Så även mina grannar :D

Personligen tycker jag att en elgräsklippare är bättre på alla sätt förutom det faktum att jag får hålla koll på en sladd. Dock lär man sig ganska fort hur man ska lägga upp klippningen för att undvika sladden

Hade förut en elklippare. Numera (större tomt) en bensindriven variant. Vill tillbaka till eldrivna varianten. Den var TYST!

Kör själv en husqvarna som är helt ok.

En viktig sak att kolla före köp är hur långt ut kniven går. På den numer bortgångna stigan gick kniven utanför hjulen, tyvärr inte så på husqvarnan. Detta leder till mer kantklippning

Huskvarna har en ny Pro-modell med gjuten kåpa i Alu och Honda-motorer. Verkar vara gedigna byggen. Byggs i Skåne dessutom !! (Iofs görs väl Klippo här oxå.)

Det blev en Stiga Multiclip 51 S PRO. Den va dyr men jag är mycket nöjd. Den klättrar upp för rejält kuperad terräng utan problem och sen är den nästan vibrationsfri. Motorn är gummi upphängd.

Det är rejäl klippbredd på den, det är bra...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.