4 016 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Hjälp! Golvbrunnsproblem !
om man påtalar felet är det ej dolt, men nu var det ju tidigare säljare som renoverat & ej påtalat felet.
Som någon nämde så kräver ett brunsbyte att man tar ner allt & börjar om från början, för att få ett helt tätskickt. (nya väggar, nya golv)
Som någon nämde så kräver ett brunsbyte att man tar ner allt & börjar om från början, för att få ett helt tätskickt. (nya väggar, nya golv)
Frågan om det är ett dolt fel eller inte är inte relevant. En golvbrunn är besiktningsbar och ligger därför på köparens undersökningsplikt.
Dessutom så har de ju själva upptäckt brunnarna (via besiktningsman) och då är det verkligen inget dolt fel.
Jörgen
Dessutom så har de ju själva upptäckt brunnarna (via besiktningsman) och då är det verkligen inget dolt fel.
Jörgen
vi hade en auktoriserad golvläggningsfirma som renoverade badrummet för 3 år sedan, dom bytte inte ut plastbrunnen från 1990-1991. däremot bytte dom ut en bit av spånskivegolvet runt brunnen, ca 1000*400mm samt la på golvgipsi. skarven av spånskivan gjordes bredvid en golvregel varvid spånskivan inte fick något stöd under och sviktade när man gick på den innan gipsin var där. när jag påtalade det för en av golvfirmans ägare så sa han att jag inte skulle ifrågasätta dersa kompetens!?. efter ett år upptäckte jag att svetsen där mattan var skarvad inte satt ihop- dom kom o svetsade om det. så jag förstår ju varför han inte ville att jag skulle ifrågasätta deras dåliga kompetens!! tydligen ska man göra allt själv, med eller utan kompetens- den kan man ju förexten skaffa sej här på forumet av er andra för att få ett rejält jobb gjort 
Klicka här för att svara