Håller på o renovera badrummet o haft besiktning på fall o tättskick.
Nu har de börjat lägga golvet , 60x60 plattor.
Va där o kikade hur de gick för dem i dag o kolla lite lutning men är ju lekman.

Men blev orolig över fallet, bifogar bilder.

tacksam för input!

• Renoveringsprocess av badrumsgolv med nya 60x60 keramikplattor och nivelleringssystem under installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på vattenpass med libellen centrerad, indikerande jämnhet på ett nyrenoverat badrumsgolv.
    Skapa konto
Vart är golvbrunnen? D du har där är till toastolen?

T
Med storformat så får det vara plant men bakfall får ej förekomma och du verkar ju ha lite fall så då är det okej. Det roliga är att det egentligen ska vara plant under toastolen en jag brukar köra på ett litet fall där också.

Det viktigaste är ju att du har ett bra fall i duschzonen men där har du ju ingen bild på.

• Gilla
Niklas Rickardsson
  • Laddar…
Så ser badrummet ut, kolla fallet vid golvbrunnen som ser ok ut.
Dock är inte plattorna på plats där än.

Bara orolig att de skall gå igenom vid slutbesiktning.

Just att de inte är tillräckligt fall längst ut i hörnen av rummet.

• Ritning av ett badrum med måttangivelser, badkar, WC, handfat och golvbrunn, ännu utan kakel.
    Skapa konto
  • Nivå med vattenpass som visar fallet vid en golvbrunn i ett ofärdigt badrum.
    Skapa konto
  • Vattenpass nära en golvbrunn i ett pågående badrumsbygge, fokus på lutningen mot avloppet.
    Skapa konto
  • Vattenpass visar fallet vid en golvbrunn i ett ofärdigt badrum, plattor saknas.
    Skapa konto
T
Ser bra ut!

T tank77 skrev:
du verkar ju ha lite fall så då är det okej.
Fast egentligen vet vi väl ingenting om fallet på tätskiktet under plattorna?

T
Alfredo Alfredo skrev:
Fast egentligen vet vi väl ingenting om fallet på tätskiktet under plattorna?
Är där så bra fall i duschzonen tvivlar jag på att där skulle vara bakfall under plattorna som redan är lagda.

Vi vet ju inte vad som finns under flytspacklet heller, kan ju vara troll-lera:rofl:

• Haha
Screew
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Är där så bra fall i duschzonen tvivlar jag på att där skulle vara bakfall under plattorna som redan är lagda.
Nej det tror jag inte heller men det finns en aktuell tråd som visar på att det kan vara vanskligt att bedöma fall på ytskiktet.

https://www.byggahus.se/forum/threads/laecker-fran-troeskeln-i-badrum.445389/

T tank77 skrev:
Vi vet ju inte vad som finns under flytspacklet heller, kan ju vara troll-lera:rofl:
Möjligt att killen i tråden ovan har troll-lera. Det framgår inte riktigt. Problem med att vatten rinner ut i vardagsrummet har han dock.

T
Vad fan är troll-lera? Menade naturligtvis trolldeg:crysmile:

T tank77 skrev:
Vad fan är troll-lera?
Jag trodde det var någon fackterm på ett universalmedel som ni proffs tog till när ni gjort bort er. :cool: Ungefär som målarens latexfog. :crysmile::rofl:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.