2 853 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hjälp en idiot med inköp från Rinkaby
Hej! Min rörmokare har överlåtit åt mig att köpa grejer från Rinkaby istf hans egen leverantör. Schysst för mig, men jag behöver hjälp med vad som ska köpas, och vill inte pesta rörmokaren allt för mycket (då han ju inte tjänar ett öre på materialet...) Jag är tyvärr skitdålig på det här, så jag jublar över alla goda råd.
Har en kökspanna Classic 5, 23kw tror jag. Att köpa:
Tank 750 liter m. vvberedare isolerad (får inte plats med större)
Exp. kärl 75 l rostfritt
Ladddomat 21
Elpatron 6 kW - ska man köpa en med kopplingsbox?
Danfoss reglersystem
Rörmokaren ska fixa alla rör och ventiler som jag inte fattar ett skit av.
Hur är det med pump för cirkulation - sitter den i laddomat 21:an, eller ska man köpa den separat? Och hur funkar det med tappvarmvattenpump? Övriga synpunkter?
Som sagt: jag hajar inte mycket av detta..
Har en kökspanna Classic 5, 23kw tror jag. Att köpa:
Tank 750 liter m. vvberedare isolerad (får inte plats med större)
Exp. kärl 75 l rostfritt
Ladddomat 21
Elpatron 6 kW - ska man köpa en med kopplingsbox?
Danfoss reglersystem
Rörmokaren ska fixa alla rör och ventiler som jag inte fattar ett skit av.
Hur är det med pump för cirkulation - sitter den i laddomat 21:an, eller ska man köpa den separat? Och hur funkar det med tappvarmvattenpump? Övriga synpunkter?
Som sagt: jag hajar inte mycket av detta..
SOm Pelle fant skriver. Be honom skriva ner ungeför vad som behövs. Ventiler och rörböjar är jävligt dyrt, även om man köper på Rinkaby. Och tro mig det blir ännu dyrare på lokala grossisten/rörmokaren. Saknas det ändå någonting så får man väl be rörmokaren fixa lokalt.
Mats
Mats
Har du möjlighet att ta dig till Rinkaby? De hjälper dig med vad du behöver.
Tänk också på deras generösa returvillkor. Du har öppet köp i 180 dar (har jag för mig). Så man kan lugnt köpa på sif för mycket och sedan skicka tillbaka det som blir över.
Tänk också på deras generösa returvillkor. Du har öppet köp i 180 dar (har jag för mig). Så man kan lugnt köpa på sif för mycket och sedan skicka tillbaka det som blir över.
Klicka här för att svara