3 074 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hjälp! Element / Handdukstork
Hej,
En kort snabb fråga som jag hoppas någon kan svara på. Vad händer med värmen i vårt badrum om vi byter ut elementet under fönstret bredvid duschen mot en vattenburen handdukstork som placeras på väggen på andra sidan om duschen?
Blir det kallras under fönstret då? Fönstret sitter i midjehöjd och är ett sånt där halvmåneformat med 6 tårtbitar som man ofta ser på äldre hus.
Klarar en handdukstork av att värma hela badrummet -golvyta 2,55 x 3,35 meter, med snedtak i halva rummet?
Badrummet är en gammal kattvind, och huset murat stenhus (om nu det har någon betydelse).
Varför vi överhuvudtaget funderar på att göra på detta sätt är en lång historia.
Skulle verkligen uppskatta ett SNABBT svar!
En kort snabb fråga som jag hoppas någon kan svara på. Vad händer med värmen i vårt badrum om vi byter ut elementet under fönstret bredvid duschen mot en vattenburen handdukstork som placeras på väggen på andra sidan om duschen?
Blir det kallras under fönstret då? Fönstret sitter i midjehöjd och är ett sånt där halvmåneformat med 6 tårtbitar som man ofta ser på äldre hus.
Klarar en handdukstork av att värma hela badrummet -golvyta 2,55 x 3,35 meter, med snedtak i halva rummet?
Badrummet är en gammal kattvind, och huset murat stenhus (om nu det har någon betydelse).
Varför vi överhuvudtaget funderar på att göra på detta sätt är en lång historia.
Skulle verkligen uppskatta ett SNABBT svar!
Du får dimensionera handdukstorken utifrån det värmebehov du behöver, det finns olika storlekar beroende av fabrikat. Sedan om det blir kallras kan man inte svara på generellt, utan det beror även på hur luften cirkulerar och hur stor yta ditt fönster har.
Gjorde som du sade, slog av radiatorn -det är svinkallt i badrummet men vi har ju ingen handdukstork ännu. Om jag förstår dig rätt så menar du att om det är kallt med urkopplad radiator så kommer det heller inte att bli varmare med handdukstork?BAS skrev:
Klicka här för att svara