Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Hej forumet!
Jag har fått problem med min kamin då något i öppningshandtaget har "släppt"?
Mekanismen handtaget är kopplat till är någon metallskena som sitter i en fjäder som ska flexa när man öppnar och stänger.
Problemet är att jag ser inte hur den ska sitta. Kan någon skicka bilder på sin så kan jag säkert se hur allt ska sitta.
Bifogar bilder på hur det ser ut hos mig
Tack på förhand för hjälpen!
Jag har fått problem med min kamin då något i öppningshandtaget har "släppt"?
Mekanismen handtaget är kopplat till är någon metallskena som sitter i en fjäder som ska flexa när man öppnar och stänger.
Problemet är att jag ser inte hur den ska sitta. Kan någon skicka bilder på sin så kan jag säkert se hur allt ska sitta.
Bifogar bilder på hur det ser ut hos mig
Tack på förhand för hjälpen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Magiskt! Stort tack!
Hmm är det spaken till spjället som strular? Min lucka ser inte alls likadan ut, kanske har en nyare eller äldre modell? Tog några bilder iaf.
1. visar spaken för spjället
2. kaminen, ser din likadan ut?
3. Låsmekanism för luckan
1. visar spaken för spjället
2. kaminen, ser din likadan ut?
3. Låsmekanism för luckan
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Ja tyvärr är det inte samma.
Stort tack för hjälpen ändå
Din bild nr 1 är jag mest intresserad av, det är nämligen en del som fjädern där inne ska sitta fast i och jag vet inte vart? Min har lossnat på något sätt..
Stort tack för hjälpen ändå
Din bild nr 1 är jag mest intresserad av, det är nämligen en del som fjädern där inne ska sitta fast i och jag vet inte vart? Min har lossnat på något sätt..
Kan se om jag kan försöka ta en bättre men det var svårt att få till mer ljusS Sandwich11 skrev:
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Klicka här för att svara