Frågade för nån dag sen om min hydropress och vad som kan vara fel, det visade sig att blåsan var trasig. Frågade i samma tråd om hur man byter och hur man väljer nu blåsa, men inte fått svar än och känns lite akut så skapar en ny tråd.

Så ja, som sagt, hur byter man? Och till vad? När jag googlar så får jag fram produkter mellan runt 180kr till över 700, vad är skillnaden? Hur vet jag vad som passar till min? Är rejält, rejält ekonomiskt utsatt så vill gärna komma undan så billigt som möjligt och vill inte riskera att köpa nåt som inte funkar, så tar jätte, jättegärna emot all hjälp jag kan få. Funkar denna t.ex?
https://tostarp.se/produkt/20-24l-utbyggnad-av-membran-trycktank-karl-for-hushallsvattenverk/?stkn=55aa6deca774&variant=62047&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=Google Shopping&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjLGyBhCYARIsAPqTz18ytFggD93LzOc1r2GiJk4rFA5gk8AuVQOd1CfMEPHxUz8BMxUIIFQaArGUEALw_wcB

Är det dumt/riskabelt att fortsätta använda vatten? Typ riskerar hydropressen att gå sönder ytterligare nu när den sätter igång med 2-5sek mellanrum varenda gång jag spolar i en kran?

Som sagt, lite panikig, bor ensam och sjukskriven mitt ute i ingenstans så går hydropressen sönder så har jag helt enkelt inget vatten och får väl hiva upp vatten ur brunnen med hinkar, så vill gärna få det fixat så snabbt som möjligt.

Hoppas nån kan hjälpa mig på rätt väg, tack!!

Krilleman
Det är en universalprodukt du länkar till.

Är flänsen på ditt befintliga kärl anpassad för att täta med 120mm likt blåsan?

Vad har du för kärl idag?
Finns det någon produktkod/tillverkare skrivet någonstans?

Teknisk ritning av en behållare med måttangivelser, inklusive en fläns med diametern 120mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman Krilleman skrev:
Det är en universalprodukt du länkar till.

Är flänsen på ditt befintliga kärl anpassad för att täta med 120mm likt blåsan?

Vad har du för kärl idag?
Finns det någon produktkod/tillverkare skrivet någonstans?

[bild]
Oh, glömde lägga till bilden i trådstarten. Sån här är det! Blå husvattenverkspump märkt "NOVA" med rörkopplingar och tryckmätare i en betongmiljö.
Skapa konto

Glömde lägga till bild på hydropressen! Sån här är det. Blå hydropress med anslutna slangar och tryckmätare i ett betongrum.
Skapa konto
Etikett på en Zilmet hydrofor med tekniska specifikationer, delvis täckt av blå rörkoppling.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.