Hur lång tid tar det innan polis eller kommun agerar?

• Antal röster
    215
Helt rätt. Det här är ett i en lång rad av problem som skulle kunna undvikas/förebyggas med en bättre rustad och betydligt mer utbyggd polismyndighet.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
N solo91 skrev:
Marlen Eskilsson om jag inte har fel för mej så har ju dina släcktingar ägt balders hage är det för att du inte äger det som du gör såhär mot ägaren till balders hag? Eller vad är det som är problem nu för tiden som inte var under tiden det ägdes av dina släcktingar?
Om du läser tråden ordentligt så ser du att hon skrivit att hennes släktingar har ägt det en gång i tiden.

På den tiden var det kanske ingen som uppfattade det som ett problem men nu är det folk som uppfattar det som ett problem.

Som ägare till Balders hade jag varit väldigt glad om jag fick till mig all information och vad man kan göra för förebyggande åtgärder mot det som skett.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Pappa1986,
Om det händer saker i byn? Det är ju utanför gränsen till balders hage så det är ju polisen isåfall som ska tillkallas. Det hjälper inte att ni gå på ägaren till Balders Hage. Det är ju polisen ni ska kontakta och problemet med att dom som väl gnäller dom kontaktar ju inte ägaren till balders hage om dom nu tycker att det är blders hages fel att ungdomarna uppförsig bansligt. Det är ju inte direkt så att det är bladers hades dricka som dom har druckit det är ju som dom själva ha tagit med sig och gömt. Så då är det ju polisens ansvar inte balders hage!

N solo91 skrev:
Pappa1986,
Om det händer saker i byn? Det är ju utanför gränsen till balders hage så det är ju polisen isåfall som ska tillkallas. Det hjälper inte att ni gå på ägaren till Balders Hage. Det är ju polisen ni ska kontakta och problemet med att dom som väl gnäller dom kontaktar ju inte ägaren till balders hage om dom nu tycker att det är blders hages fel att ungdomarna uppförsig bansligt. Det är ju inte direkt så att det är bladers hades dricka som dom har druckit det är ju som dom själva ha tagit med sig och gömt. Så då är det ju polisens ansvar inte balders hage!
Det är ingen som gått på ägaren till balders.
Kontakten har ju enbart varit till kommun och polis men givetvis blir ju Balders inblandat i det då det är kopplat till när det är festligheter där, men isf är det ju kommunen eller polisen som sköter kontakten med ägaren om jag förstått allt rätt

Pappa1986,
Ja men det är ju fortfarande utanför gränsen till balders hage. Är det ju polisens ansvar inte balders hage eller kommunen. Ni på denna sidan är verkligen insnöade och sen att folk som gör arga eller ledsna minner som inte ens bor i denna by eller har någon koppling till detta har ni inget bättre liv?!

Pappa1986,
Nä precis det är ju ingen som har kontaktat ägaren till Balders Hage. För att det skriv så mycket skräp här inne om balders hage. Och det är väldigt synd. Att den som strtade detta den inte vågar ta det steget att prata i telefon om det med ägaren.

N solo91 skrev:
Pappa1986,
Du har ju uppenbarligen inte läst tråden.

• Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
N solo91 skrev:
Pappa1986,
Ja men det är ju fortfarande utanför gränsen till balders hage. Är det ju polisens ansvar inte balders hage eller kommunen. Ni på denna sidan är verkligen insnöade och sen att folk som gör arga eller ledsna minner som inte ens bor i denna by eller har någon koppling till detta har ni inget bättre liv?!
Märklig inställning att man inte får ha en åsikt om man inte är direkt drabbad. Jag bor inte i Ukraina och har ingen koppling dit, men jag har en åsikt on det som händer där också.

Läser man flesta inlägget i tråden, vad som har hänt, så är det för mig uppenbart att man kan ha en åsikt om det. Vissa tycker att det är förjävligt, medan andra tycker att det är helt ok att minderåriga dricker alkohol och uppför sig illa. Det är helt tillåtet att ha åsikter.

Att ett arrangemang går stänga eller får restriktioner om det drar till sig en skara personer som inte kan uppföra sig är inget konstigt. Det händer även utanför denna by.

• Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson,
Varför vågar du inte prata med ägaren till balders om detta då? Växupp!!!!! Detta ämne är ju helt och hållet att du vill bara lägga ner balders hage. Därför du drar in kommunen. Det var ju inget gnäller under tiden din far drev det märkligt.

N solo91 skrev:
Pappa1986,
Det verkar som att det är du som äger Balders Hage med tanke på hur kränkt du verkar ha blivit.

Vad har du själv för konkreta förslag på hur störningarna i samhället ska minska i samband med arrangemangen på Balders Hage?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Så den som arrangerar ett evenemang har inget som helst ansvar om det orsakar störningar utanför den egna gränsen? Märklig inställning tycker jag. I mina trakter försöker man samarbeta med varandra.

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Det är ingen som gått på ägaren till balders.
Kontakten har ju enbart varit till kommun och polis men givetvis blir ju Balders inblandat i det då det är kopplat till när det är festligheter där, men isf är det ju kommunen eller polisen som sköter kontakten med ägaren om jag förstått allt rätt

Du skriver ju själv att Balders Hage inte har något ansvar för vad som händer, utan att det är polisens sak. Vad hade det blivit för skillnad om man kontaktat er också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.