Håller på att bygga altan och kommer nu till taket. Vill inte såga av lockpanelen på fasaden. Hur gör jag för att få tätt mellan tak och fasad?
 
Varför behöver det vara tätt? Du har väll ett överhäng på husets tak som hindrar att regn kommer ner mellan vägg och altantak?
 
Överhänget på taket sitter en bit upp och är inte i samma riktning. Det kanske funkar ändå?
 
Jag skulle lämna locken så att det blir ventilation mellan vägg och bärlina. Om det skulle komma regn ner så följer vattnet väggen precis som det skulle ha gjort om det inte fanns något altantak där. Om du i framtiden skulle vilja bygga ett uterum så behöver du ta ner både lock och panel och montera dit ett Överbleck som leder ut eventuellt vatten på uterumstaket.
 
Tack, jag gör nog så :-)
 
Behövs tätband mellan läkt och tak?
 
Nej, så länge som du inte ska ha en tät konstruktion.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.