Jag håller på att renovera köket i ett gammalt hus från 1905 som har ”renoverats” på 70-talet. Nu när vi börjar plocka ner det gamla köket så upptäckte vi att avloppet från badrummet går ner genom taket i köket och var dolda bakom en skiva ovanför överskåpen. Sedan går de in i väggen och ner i krypgrunden.
Detta skapar problem eftersom köket vi designat har överskåp upp till tak…
Tror ni det går att dra rören i bjälklaget och finns det i så fall risker med detta, tex läckage?
Finns det mindre platskrävande för att inte bygga onödigt mycket om jag måste flytta ner överskåpen?
Andra bra idéer som inte kräver att jag river upp badrummet också? 😅
Tror ni det går att dra rören i bjälklaget och finns det i så fall risker med detta, tex läckage?
Finns det mindre platskrävande för att inte bygga onödigt mycket om jag måste flytta ner överskåpen?
Om rören inte behöver bytas av annan anledning skulle jag låta dem stanna på plats och anpassa skåpet. Jag är lång men så ofta använder inte ens jag den sista decimetern högst upp längst bak i köksskåpen att jag skulle sakna den.
Alltså låta skåpet gå upp till tak men göra plats för rören i skåpet
Alltså låta skåpet gå upp till tak men göra plats för rören i skåpet
Liggande 90 graders-språng från WC är inte OK!D David Elebring skrev:Jag håller på att renovera köket i ett gammalt hus från 1905 som har ”renoverats” på 70-talet. Nu när vi börjar plocka ner det gamla köket så upptäckte vi att avloppet från badrummet går ner genom taket i köket och var dolda bakom en skiva ovanför överskåpen. Sedan går de in i väggen och ner i krypgrunden.
Klicka här för att svara