8 348 läst ·
50 svar
8k läst
50 svar
Hjälp att välja Hitachi cirkelsågsmodell..
Ja klyvkniven som sagt.Tokv41 skrev:
Jag har MFA:n, och ångrar mycket mycket att jag inte gick på C6BU2'an istället. Motorbroms är nog bra det med, men klyvkniven saknar jag definitivt mest.
Sen har MFA en budgetsågliknande kort sladd, 2-2,5 meter nåt. Fin gummisladd, men kort.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
K står för lådan som ni säger, jag fick reda på det av en ÅF innan jag köpte min, med låda. 250kr, ja vad ska man säga. En systainer hade kostat betydligt mer. Risken med att dra runt en cirkelsåg utan väskan är ju att den får sig en onödig knäck, och att man upptäcker det vid fel tillfälle, dvs. när man ska ha maskinen och inte kan få det åtgärdat. Visst är det pengar, men jag tror det är värt det. Jag vill ha alla maskiner i lådor, helst systainers eller något annat lyxigt.
Edit: Det kan vara nån släng av amerikansk engelska också att de får för sig att det är coolt att stava case eller carry med k plötsligt.
Edit: Det kan vara nån släng av amerikansk engelska också att de får för sig att det är coolt att stava case eller carry med k plötsligt.
Någon som kan tipsa om bra blad till ovanstående såg, framför allt för att såga skivor.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Anderas1979, menar du Hitachiblad eller andra? Jag fick med 4 blad, ett som satt på och 3st som var ett extra erbjudande. De kanske inte är Hitachi, vad vet jag?, men de fungerar i alla fall väldigt bra. Hitachi säljer de paketen löst också.
Vad det är för märke på bladen är inte så noga, bara dom är lika bra eller bättre än originalbladen och gärna till hyfsat pris.