Japanska Makita kör K för låda.

Mikael_L
Tokv41 skrev:
Gissar att jag egentligen klarar mig med den icke ufoliknande sågen men samtidigt kanske det är något väsentligt jag missat...?
Ja klyvkniven som sagt.
Jag har MFA:n, och ångrar mycket mycket att jag inte gick på C6BU2'an istället. Motorbroms är nog bra det med, men klyvkniven saknar jag definitivt mest.

Sen har MFA en budgetsågliknande kort sladd, 2-2,5 meter nåt. Fin gummisladd, men kort.

Blev en c6bu2 med låda och tre klingor för 2300...

Mikael_L
Vi kan byta, om du ångrar dig. Jag betalar glatt mellanskillnaden mot MFA ... :D :D

Grattis, du blir nog nöjd. :)

Mikael_L skrev:
Vi kan byta, om du ångrar dig. Jag betalar glatt mellanskillnaden mot MFA ... :D :D

Grattis, du blir nog nöjd. :)
Vi får väl se, ska testa och såga upp lite skivor snart.. ;)

Var hittade du den till det priset?

CCPusher skrev:
Var hittade du den till det priset?
En lokal firma. Hade ett högre ord pris egentligen men Woody tar just nu 2350 för samma så de sänkte priset något. Vet iof inte om väska ingår hos woody.

Ett förtydligande efter förfrågningar, det ingick inte låda i paketet.. Den kostade 600 kronor men gick efter lite diskussion att få med för 250:- Otroligt att en plastask ska kosta ens 250:-

K står för lådan som ni säger, jag fick reda på det av en ÅF innan jag köpte min, med låda. 250kr, ja vad ska man säga. En systainer hade kostat betydligt mer. Risken med att dra runt en cirkelsåg utan väskan är ju att den får sig en onödig knäck, och att man upptäcker det vid fel tillfälle, dvs. när man ska ha maskinen och inte kan få det åtgärdat. Visst är det pengar, men jag tror det är värt det. Jag vill ha alla maskiner i lådor, helst systainers eller något annat lyxigt.

Edit: Det kan vara nån släng av amerikansk engelska också att de får för sig att det är coolt att stava case eller carry med k plötsligt.

K står för Koffer (Väska på tyska)

Du kommer garanterat bli nöjd, cbu6 är mångas favorit och rekomenderas av många här på forumet. Riktigt skönt ljud på den när motorbromsen går in. ;)

Någon som kan tipsa om bra blad till ovanstående såg, framför allt för att såga skivor.

Är ruskigt nöjd. Har sågat både skivor och parkett med grymt bra resultat.

Anderas1979, menar du Hitachiblad eller andra? Jag fick med 4 blad, ett som satt på och 3st som var ett extra erbjudande. De kanske inte är Hitachi, vad vet jag?, men de fungerar i alla fall väldigt bra. Hitachi säljer de paketen löst också.

Vad det är för märke på bladen är inte så noga, bara dom är lika bra eller bättre än originalbladen och gärna till hyfsat pris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.