Hej!
Har 2 sovrum i norr, ovanför dessa rum är en kallvind. Huset är från 71 ca
Temperaturen i rummen faller ganska snabbt om man har stängd dörr.
Mellan väggen och taket så är det en lite springa (ingen list än) , vill jag dra nån fog här?
Vinden:
Väggen mot norr har ju noll isolering. i golvbjälklaget ligger det nån glasfiber med "papp" om vardera sida i facken.
Tänker att det "rinner" kalluft vid det röda strecket. Planer om att göra det till ett rum finns men är en bit bort.
Kan fixa fler bilder
Tips mottages för att förhindra kylan ner i rummen mottages
Har 2 sovrum i norr, ovanför dessa rum är en kallvind. Huset är från 71 ca
Temperaturen i rummen faller ganska snabbt om man har stängd dörr.
Mellan väggen och taket så är det en lite springa (ingen list än) , vill jag dra nån fog här?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinden:
Väggen mot norr har ju noll isolering. i golvbjälklaget ligger det nån glasfiber med "papp" om vardera sida i facken.
Tänker att det "rinner" kalluft vid det röda strecket. Planer om att göra det till ett rum finns men är en bit bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan fixa fler bilder
Tips mottages för att förhindra kylan ner i rummen mottages
Akrylfog/Bottningslist mellan vägg och tak i sovrummen.R RuneB2 skrev:Hej!
Har 2 sovrum i norr, ovanför dessa rum är en kallvind. Huset är från 71 ca
Temperaturen i rummen faller ganska snabbt om man har stängd dörr.
[bild]
Mellan väggen och taket så är det en lite springa (ingen list än) , vill jag dra nån fog här?
[bild]
Vinden:
Väggen mot norr har ju noll isolering. i golvbjälklaget ligger det nån glasfiber med "papp" om vardera sida i facken.
Tänker att det "rinner" kalluft vid det röda strecket. Planer om att göra det till ett rum finns men är en bit bort.
[bild]
Kan fixa fler bilder
Tips mottages för att förhindra kylan ner i rummen mottages
Vill jag "förbättra" nått på vinden?
Vindavledare tex.? påbörja en isolering av vind då det ska bli ett rum.
2/3 delar av övervåningen är inredd sedan 80 talet men den andra delen lämnades som kallvind.
Klicka här för att svara