2 404 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
hjälp att dela granit
Håller på att renovera lägenheten och har med hjälp av hantverkare lagt granit. Tyvärr så lyckades jag sätta kofoten i en platta som knäcktes när jag skulle plocka ned en dörr karm. Ingen lust att köpa kap för en platta så vilken firma i göteborgs området kan dela den åt mig till en billig peng?? vet att det finns men lyckades inte få fram nått bra på google.
Medlem
· Västra Götaland
· 21 inlägg
vet ju inte riktigt hur graniten ser ut för dig, men jag ska försöka. jag la granitplattor i min hall. dem är oregelbundna i ytan å svåra att kapa med en kakelskärare. så jag köpte en diamantklinga till min vinkelslip o skar dem. gör man ett snitt i dem så kan man knäcka dem lätt (trots att granit är mycket hårt).
tror du att det skulle funka?
har du ingen vinkelslip så kan du köpa en för 2-300kr o en diamantklinga för under 100lappen.
tror du att det skulle funka?
har du ingen vinkelslip så kan du köpa en för 2-300kr o en diamantklinga för under 100lappen.
Kan inte kakelfirman du köpte pattorna på hjälpa dig, ta med dig plattan med snittet uppritat så kapar de den säkert.
Moderator
· Stockholm
· 57 876 inlägg
En kapmaskin finns att hyra dels på maskinuthyrningsfirmor, men även Bauhaus och troligen flera andra byggvaruhus hyr ut.
Sewdna är det väl så att det där borde gå på ganatin från hantverkaren. Om plattan är satt korrekt med fix uinder hela ytan så spricker den inte av att du spänner en kofot mot den (ialla fall inte för den lilla belastning det innebär att lyfta en dörr.
Sewdna är det väl så att det där borde gå på ganatin från hantverkaren. Om plattan är satt korrekt med fix uinder hela ytan så spricker den inte av att du spänner en kofot mot den (ialla fall inte för den lilla belastning det innebär att lyfta en dörr.
Där jag satte kofoten fanns inte nån fix under. Men har ingen tid att gnälla på hantverkaren. Tar på mig det. Borde varit lite försiktigare. Svänger förbi k-rauta imon o köper en diamant klinga och provar det. Har som tur e några plattor över om det skulle bli fiasko!
Klicka här för att svara