L
Hej!

Håller på med kantelement (L) till en sommarstuga. Pga stora nivåskillnader i mark så har ena långsidan 400 mm kantelement och den andra 900 mm. Brytet går mitt i gaveln. Det är ett materialpaket med kompletta ritningar. Dock behöver jag hjälp med utförandet av 900-elementet. Det ska läggas cellplast vertikalt för att gjuta voten men hur kan man få dessa att stå kvar vid paddning av makadamen? Forma på något sätt? Vi kommer motfylla och stötta upp med form på utsidan. Vill helst få med allt i en gjutning så grunda voten är verkligen sista utvägen :) (planritningen är ej reviderad med 900-elementen). Tacksam för tips.

Mvh

Teknisk ritning av ett 900 mm högt kantelement för byggnation med detaljerad beskrivning av konstruktion och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk ritning av grundläggning med olika höjder av kantelement för sommarstuga.
Skapa konto

Tjenare, dåligt med svar.
Jag sitter också och ritar ett hus med 900 kantelement, hur löste du gjutningen, blev det i två omgångar? :)

L
Hej!

Ja, det fick bli uppdelat i två gjutningar.

Betonggrund med rör och grus, troligen del av ett byggprojekt med pågående arbete i en utomhusmiljö.
Skapa konto
Byggarbetsplats med gjutformar för grund, omgiven av grus och träkonstruktioner i soligt landskap.
Skapa konto
Byggplats med formsättning för grundläggning, grus och armeringsjärn synliga, omgiven av skog och mark preparerad för gjutning.
Skapa konto

• Gilla
Seikli
  • Laddar…
Du lyckas få isolering att stå bara med distanshylsorna så du kunde motfylla med grus? :)
Edit: syftar på den invändiga isoleringen

L
Det syns nog lite dåligt på bilderna men nedtill så fick vi lägga marksten som mothåll och hylsor/cellplastbitar upptill. Fick packa försiktig första vändan innan bottning med betong sedan kunde vi packa lite hårdare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.