Hej

Vi har ett garage, byggt -72, som är oisolerat och som vi skulle vilja göra om så att det håller minst +10 grader under året. Har tänkt att isolera i befintliga reglar och på "vinden". Lämpligt? Tillräckligt? sätta in några ventiler?
Tar gärna emot input på hur man kan lösa detta, utan att ta bort ytterpanelen.
Har bifogat några bilder på hur det ser ut dag.
Kristoffer

• Oisolerad garagevägg med träreglar och utanpåliggande panel, behov av isolering diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oisolerat garage interiör med träväggar och reglar synliga, klar för isolering.
    Skapa konto
  • Vit garagebyggnad med svart dörr från 1972 som behöver isolering.
    Skapa konto
Att isolera från insidan i det garaget ser väl rätt smidigt ut.

Det som ev. är lite lurigt är ju att få dit papp innan panelen så luftspalten fungerar. Jag pusslade dit oljeboard och fick det ändå godkänt till den dagen jag ändå behöver byta all panel.

Välj så tjockt isolering du får plats med och sätt osb/plyfa på insidan. Ta sedan en hålsåg och såga upp har minst 1 inluftsventil och en utlyft.

gjorde nyligen samma operation på mina väggar i garaget (har inte hunnit med tak än).

Tack för svar!

O Offe81 skrev:
Tack för svar!
Hej, hur gick det med isoleringen?
Jag har ett förråd som är liknande byggt och funderar också på vilka alternativ man har.

Hej
Projektet påbörjat men inte klart, håller just nu på att byta tak. Har satt vindpapp mellan reglarna och ska fylla med isolering, kläs med plywood därefter. Kommer också isolera på vinden.
tanken är att det ska hålla minst 5 grader. Får se hur det funkar och hur mkt stödvärme som behövs.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.